hortend en stotend rijden

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-09-2004 19:33 #54250 door
hortend en stotend rijden is gemaakt door
Beste mensen,Graag zou ik jullie hulp willen inroepen bij het stellen van de juiste diagnose van de kuren van mijn Volvo Amazone.<b>Symptoom</b>Hij rijdt hortend en stotend (ook tijdens het optrekken).<b>Verder:</b><ul><li>Loopt de motor erg goed stationair<li>Hort en stoot hij niet bij hoge toeren<li>Knalt het tijdens/na het horten en stoten in de uitlaat<li>Vertoont hij de kuur zowel op LPG als op benzine<li>Heeft hij er op het ene moment meer last van dan het andere<li>Lijkt het olieverbruik aan de hoge kant<li>Lijkt het brandstofverbruik normaal<li>Is het opeens gekomen</ul><b>Ondernomen acties:</b><ul><li>De ontsteking is afgesteld (ontstekingspunt en afstand contactpunten)<li>De kleppen zijn gesteld<ul>Hebben jullie tips, suggesties, waar eerst te kijken?<b>Tot slot</b><ul><li>B20 motor<li>Zenith carburateur</ul>Alvast bedanktGroeten Lars

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-09-2004 19:55 #70628 door
Beantwoord door in topic hortend en stotend rijden
Zit er verschil in de kuren tussen LPG en psien? B20<B><I>A</B></I>? met vervroeging??(kan namelijk vastzitten..) Versleten gasklepas?? Luchtfilter goed??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-09-2004 20:44 #70627 door
Beantwoord door in topic hortend en stotend rijden
Als het knalt in de uitlaat lijkt mij toch de ontsteking de boosdoener.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-09-2004 21:18 #70626 door
Beantwoord door in topic hortend en stotend rijden
Mijn gedachte gaat uit naar de ontsteking: condensator, kabelbreuk, bobine.<br>Maar kan ook heel goed je distributietandwiel zijn. Het fiber komt soms los van de ijzeren 'kern'. Check de kleptiming dus.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-09-2004 21:41 #70625 door
Beantwoord door in topic hortend en stotend rijden
Let op! je moet controleren of het mengsel niet te arm staat. Mijn auto is uitgebrand door een te arm mengsel. Dordat het mengsel te arm is ontbrand het mengsel te traag, zodat bij de volgende inlaatslag nog in de cylinderruimte aanwezige restanten in aanraking komen met het vers instromende mengsel. Backfire is het gevolg, bij mij ging het luchtfilter in de brand etc.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-09-2004 23:11 #70624 door
Beantwoord door in topic hortend en stotend rijden
De kuren zijn op LPG en benzine gelijk.Het is een B20A (vertelt de motorcode, 496900), inderdaad met vervroeging.Ik denk dat ik bij een (LPG) garage de motor en de LPG installatie maar even laat afstellen. Hopelijk lost dat iets op.En anders kan ik nog even een andere verdeler en daarna een andere carburateur testen.Iedereen bedankt voor de tips en ideeen.Groeten Lars

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-09-2004 15:55 #70623 door
Beantwoord door in topic hortend en stotend rijden
Ik denk aan een verdeler as met veel speling en een andere mogelijkheid is misschien een losse of gebroken veer van centrifugaalvervroeging. Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-10-2004 10:11 #70622 door
Beantwoord door in topic hortend en stotend rijden
Bedankt allemaal,
M'n amazon rijdt weer als een zonnetje.
Het was inderdaad de ontsteking. De vervroeger deed z'n werk niet goed.
(De grondplaat zat vast)

Groeten Lars

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.