marktontwikkeling amazon

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-10-2004 19:40 #54140 door
marktontwikkeling amazon is gemaakt door
het valt mij op dat amazons behoorlijk goedkoper zijn geworden.
bij de handel blijven ze staan , soms al een paar jaar en particulier heb ik al behoorlijke auto s zien staan voor 2000 euro
, hele mooie voor 4 tot 5000 euro , amazons
in deze staat stonden 2 jaar terug voor 8 tot 10000 euro , er zijn ook bedrijven waar ze nog 10000 vragen maar die verkopen volgens mij niets meer.
hoe zou dit toch komen? , en zouden ze nog goedkoper worden?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-10-2004 20:08 #71087 door
Beantwoord door in topic marktontwikkeling amazon
Een klassieke auto is voor de meeste consumenten niet echt een eerste levensbehoefte, dus in een tijd van enig economisch pessimisme zal de vraag naar deze auto's afnemen. De prijs is een spel tussen vraag en aanbod, dus zal de prijs kunnen dalen. Ik kom regelmatig bij handelaren in klassiekers en, net als de huizenmarkt, staan de objecten langer te koop. Toch valt het nog wel mee met die daling; verkopers die 't geld hard nodig hebben zullen snel zakken, maar de handel laat 'm toch nog liever wat langer staan dan met verlies verkopen. Wat opvalt is dat in de duurdere klasse vooral mooie, complete en rijklare auto's nog steeds redelijk verkopen. In die klasse kom je echter nauwelijks Volvo's tegen. Wil je nu een Volvo kopen dan is het interessant om een goede (gerestaureerde) auto te kopen waar je niets meer aan hoedft te doen. Dit is eigenlijk altijd al beter tenzij je restaureren als hobby hebt. Een 100% auto van 10.000€ is meestal goedkoper dan een restauratieobject kopen van 3.000€ en er uiteindelijk >10.000€ aan moeten verspijkeren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-10-2004 20:50 #71086 door
Beantwoord door in topic marktontwikkeling amazon
Het voor deel van het laatste(een restauratieobject kopen van 3.000€ en er uiteindelijk >10.000€ aan moeten verspijkeren.) is wel dat je weet wat er aan gebeurd is en dat is met de goede (gerestaureerde) auto toch altijd maar hopen dat het inderdaad goed gebeurd is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-10-2004 22:28 #71085 door
Beantwoord door in topic marktontwikkeling amazon
Kijk ook eens naar het onderwerp :prijzen, dat ik 17 April aankaartte (zonder reactie overigens). Ja, van mijzelf.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-10-2004 23:50 #71084 door
Beantwoord door in topic marktontwikkeling amazon
je verhaal van toen klopt dus Henk; was laatst bij een bekende brabantse volvohandelaar en die stelde dat bv de duurdere, kant en klare mooie combi's nog 't beste verkopen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-10-2004 18:28 #71083 door
Beantwoord door in topic marktontwikkeling amazon
Van een auto die volgens de regels der kunst en met liefde voor het vak gerestaureerd is bestaat er ongetwijfeld een verslag met veel foto's die de voortgang laten zien. Van een snelle job voor verkoop vast niet...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-11-2004 13:07 #71082 door
Beantwoord door in topic marktontwikkeling amazon
Mijn combi heb ik drie jaar geleden laten taxeren voor 8000 euri. Daarna heb ik er een gas installatie ingelegd en kortgeleden een nieuwe motor. Nu is hij kort geleden voor 4500 euri getaxeerd. Onmiddellijk heb ik blij mijn verzekering opgebeld. Scheelt me mooi 100 euros per jaar. Vervolgens vroeg ik wat verwonderd "waarom" aan Pepe van Garage West. Hij vertelde dat NL de afgelopen jaren is overspoeld met Volvo's en dat daarom het aanbod de vraag nu overstijgd, met als gevolg dalende prijzen. Hij memoreerde zelfs dat hij laatst bij een Volvo meeting in Zweden was, waar de Combi schitterde door afwezigheid. Hij had laatst zelfs een Volvo naar Zweden gebracht ... Over water naar de zee dragen gesproken ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.