een supergemakkelijke reparatie

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-10-2004 20:49 #54137 door
Het oranje olie verklikker lampje van mijn Amazon Combi begon de laatste tijd steeds vaker op te flikkeren tijdens het rijden. Tja waar denk je dan aan? Te laag oliepeil? (nee dus) Verkeerde olie? (ook niet: 20W50 moet goed zijn). Dan zijn er nog maar twee mogelijkheden over: Oliepomp versleten of foutje in electrische circuit. Het lampje reageerde op het gas. Mmm slecht teken! Door gas te geven gaat de oliepomp harder draaien en levert dan dus meer druk dus dan MOET het de oliepomp wel wezen.De garage waar ik gisteren toevallig was dacht hier ook heel sterk aan.
Vandaag heb ik het ontdekt: Het draadje naar de oliedrukschakelaar in het motorblok schuurde langs een stangetje van het gas en precies op die plek aan een kant van het draadje was de isolatie tot op de koperen kern weggesleten en maakte contact met de massa. Was dat ff een makkelijke reparatie!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-10-2004 10:54 #71096 door
Beantwoord door in topic een supergemakkelijke reparatie
Zulke dingen kunnen inderdaad nogal eens voor hoofdbrekers zorgen. En stel dat je je pomp had vervangen was het draadje tijdens het sleutelen waarschijnlijk anders gaan liggen en had je ook gedacht dat het dus inderdaad aan de pomp gelegen had...
<br>
Ik heb ooit drie aandrijfassen, tussenlagers en versnellingsbakken omgewissseld omdat mijn differentieel (heel) heet liep. De oorzaak bleek notabene in het vóórwiellager te zitten... Ik heb er nog steeds slapeloze nachten van...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.