apk-steekproef
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-11-2004 01:19 #54098
door
apk-steekproef is gemaakt door
Vrijdagmorgen had ik een afspraak voor de jaarlijkse APK bij een onafhankelijke keuringstation.
Auto is na grondig inspectie goedbevonden door de apk-keurmeester, dus doormelden.....en ja hoor weer een steekproef op de amazon voor de derde keer. de eerste in 2000, de tweede in 2002 en nu weer.
Het lijkt er langzamerhand wel op dat de RDW de oude voertuigen vaker voor een steekproef selecteren.
Kost mij iedere keer minimaal een uur extra wachttijd. Zijn er meer mensen met deze ervaring.
Auto is na grondig inspectie goedbevonden door de apk-keurmeester, dus doormelden.....en ja hoor weer een steekproef op de amazon voor de derde keer. de eerste in 2000, de tweede in 2002 en nu weer.
Het lijkt er langzamerhand wel op dat de RDW de oude voertuigen vaker voor een steekproef selecteren.
Kost mij iedere keer minimaal een uur extra wachttijd. Zijn er meer mensen met deze ervaring.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-11-2004 09:02 #71275
door
Beantwoord door in topic apk-steekproef
ik denk eerder dat het aan het APK station ligt Als ze te vaak knoeien, krijgen ze meer bezoek.Bovendien gebeurt de selectie door "toeval" met een computersysteem. Vanaf de eerste APK laat ik elk jaar twee Ama's keuren en nog nooit een steekproef.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-11-2004 09:21 #71274
door
Laat mijn beide klassiekers al resp 10 en 4 jaar keuren bij plaatstelijk bedrijf in Arnhem, nooit steekproef gehad.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-11-2004 14:34 #71273
door
Ik kom al 15 jaar bij een onafhankelijk eenmansbedrijfje. Elk jaar zegt hij: "Ik hoop dat ik dit jaar onderhand eens een steekproefherkeuring krijg op jou auto. Het lijkt mij zo leuk om mat de APK Keurmeester om jou auto heen te lopen!" Misschien dat het volgend jaar gaat lukken; althans ik hoop het voor mijn garagehouder want binnekort gaat hij met pensioen.
M.a.w. een steekproefherkeuring heeft meer te maken met de reputatie van je garage dan met het type auto dat he rijdt.
M.a.w. een steekproefherkeuring heeft meer te maken met de reputatie van je garage dan met het type auto dat he rijdt.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-11-2004 16:48 #71272
door
ben elk jaar met 3 auto's aan de beurt, nog nooit een steekproef gehad; heeft overigens niets te maken met soort voertuig
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-11-2004 18:46 #71271
door
Als de eerste auto's s'morgens vroeg worden afgemeld is de kans op een steekproef het grootst.Het lijkt me gewoon toeval wat jou is overkomen.Wel is het zo dat stations die bij de rdw slecht bekend staan meer steekproeven krijgen,maar dat kan nooit zo veel zijn dat jij iedere keer de klos bent.Het voordeel is wel dat je auto voor hetzelfde geld twee maal gekeurd is.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-11-2004 20:04 #71270
door
Al vier zobder problemen door de APK-keuring gekomen. Denk inderdaad dat het station niet "goed" bekand staat.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-11-2004 22:21 #71269
door
Dat is juist het vreemde van het verhaal, dit keuringsstation staat in de regio bekend als zeer serieus en streng wat betreft de naleving van de APK regels, dat is ook een van de reden dat ik de amazon al vanaf 1999 daar laat keuren. En het is ook niet het goedkoopste bedrijf wat betreft de keuringkosten.
Gelukkig heb ik nog nooit een afkeur of aantekening gehad voor de volvo, hij doorstaat de keuring ieder jaar weer met glans.
Gelukkig heb ik nog nooit een afkeur of aantekening gehad voor de volvo, hij doorstaat de keuring ieder jaar weer met glans.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-11-2004 10:20 #71268
door
Ik heb nu ook twee jaar achter elkaar een steekproef gehad voor mijn amazon. Overigens bij twee verschillende keurmeesters/garages. Lijkt mij tot nu toe ook toeval. Als ik het volgend jaar weer heb denk ik er misschien anders over. Overings wel alle keren met glans door de keuring. Check, dubbel check.
Hoorde trouwens laatst nog het verhaal van een keurmeester zonder strafpunten die praktisch iedere dag een steekproef kreeg uitgedeeld. Na veel bellen met de RDW bleek het een foutje in de software...
Hoorde trouwens laatst nog het verhaal van een keurmeester zonder strafpunten die praktisch iedere dag een steekproef kreeg uitgedeeld. Na veel bellen met de RDW bleek het een foutje in de software...