amazon met abs

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-11-2004 02:05 #54049 door
amazon met abs is gemaakt door
Heeft iemand er nog een? ;-)
Ik werd vandaag zo ongeveer gesneden door een A3 die direkt volop in de ankers ging terwijl het hoosde ,gevolg,ik moest uitwijken om niet bij hem achter in te knallen en door de uitwijk manouvre brak of m'n achterkant uit ,of die A3 kwam weer naar recht ,maar mijn rechter voorbumper stond achter z'n voorwiel. Gelukkig niet geschept door achteropkomend verkeer.
Z'n reaktie was heb jij geen ABS? Dat hebben tegenwoordig toch alle auto's?.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-11-2004 08:42 #71547 door
Beantwoord door in topic amazon met abs
Zeker bij nat weer verkort ABS je remweg weinig. Dat kun je de volgende keer tegen snijdende A3-bestuurders zeggen. Alleen dat uitwijken was dan beter gelukt (zonder onbestuurbaar te worden).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-11-2004 09:23 #71546 door
Beantwoord door in topic amazon met abs
nou, gelukkig allemaal goed afgelopen; overigens vind ik persoonlijk abs niet altijd even ideaal, maar laten we die discussie maar niet gaan starten.....
wel kan je je afvragen waarom de achterkant van de Amazon uitbreekt; is niet altijd te voorkomen, maar een paar zaken kunnen van invloed zijn: te hard (blijven)remmen tijdens insturen, geen optimale verhouding tussen de remdruk voor-achter, schokbrekers, profieldiepte/soort/spanning van de banden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-11-2004 10:37 #71545 door
Beantwoord door in topic amazon met abs
ABS is een systeem dat je helpt om bij het remmen op gladde ondergrond de juiste pedaaldruk te vinden,zonder dat de wielen doorslaan. ABS is dus slechts een hulpmiddel. Oplossing van ons probleem is dus om even goed te remmen als ABS voor anderen doet. Kan dat dan? Ja zeker; door een slip-cursus te volgen. Dat is toch heel duur? Nee, in club- of regioverband krijgen we vast een fikse korting.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-11-2004 13:03 #71544 door
Beantwoord door in topic amazon met abs
Slipcursus heb ik gehad ,ben dus niet continue vol op mijn remmen blijven staan ,maar je hebt wel wat ruimte nodig ;-)
Profiel zit er nog genoeg op de banden 4-5 mm ,schokbrekers zouden het kunnen zijn(geen idee hoe oud/kilometers die hebben gehad) (hoewel pas 2 maanden geleden gekeurd) ,maar na wat rust te hebben gehad denk ik eigenlijk dat de achterkant niet uitbrak ,maar dat de A3 weer van de vluchtstrook de rechterbaan op stuurde.Heb niet echt kunnen zien wat hij naast me deed donker+regen)
P.s. amazon station met rembekrachtiging ,voor schijven achter trommels.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-11-2004 13:47 #71543 door
Beantwoord door in topic amazon met abs
Punt is dat dit soort dingen altijd in een split-second en onverwacht gebeuren, vaak weet je dan niet meer wat er nou precies gebeurde. Als je remkrachtverdeler niet optimaal is afgesteld, of de bandenspanning niet perfect is, merk je daar normaalgesproken weinig van, gaat soms jaren goed, tot het moment dat je de grens moet opzoeken en dan kan het net het verschil zijn tussen "met de schrik vrijkomen" of in 't ziekenhuis wakker worden; vandaar dat je auto toch 24 uur per dag voorbereid moet zijn op het opzoeken van die grens. Die goedkope bandjes kunnen het jarenlang prima doen, totdat je net 20 centimeter remweg te kort komt........

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-11-2004 22:44 #71542 door
Beantwoord door in topic amazon met abs
ik had die gast in die a3 toch wel ongenadig hard op zijn bek geslagen denk ik.
had je niet nog een deuk in die kut a3 kunnen trappen wat een vuile klootzak aanpakken moet je zo'n flikker

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.