"volvo amazon, het complete handboek"

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-11-2004 21:23 #54009 door
In een oude Volvo V-44 Magazine (nr.3-1998) heb ik gelezen over "Volvo Amazon - Het complete handboek" van Henk Vlug, Rob van er Zon en Ineke Spijker. Er was toen nogal wat belangstelling voor.
Wie kan mij vertellen wat er zoal in het boek staat en is het nog te koop, of nog beter, heeft iemand een exemplaar dat hij of zij wil verkopen aan mij?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-11-2004 23:04 #71764 door
Beantwoord door in topic "volvo amazon, het complete handboek"
Ik vind het een slecht boek.Het bedoelt een werkplaatshandboek te zijn,maar het is niet volledig.Er wordt voordurend verwezen naar originele speciale gereedschappen ,die niemand heeft. Er wordt voorin gezegd,dat deze door een doe-het-zelver eenvoudig kunnen worden gemaakt.Ik had liever gelezen hoe dat dan moest,dan had je er nog wat aan gehad.Ik heb het zelf dus wel,maar wil het ook niet wegdoen.Beter is de Haynes of een origineel werkplaatshandboek.Dit boek heeft voor mij geen toegevoegde waarde.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-12-2004 18:08 #71763 door
Beantwoord door in topic "volvo amazon, het complete handboek"
Ik blijf het roepen; alle werkplaats handboeken en odl boeken staan op de CD-rom verkrijgbaar in het VOD.
Welliswaar wordt hier ook de procedure beschreven zoals de dealer het doet maar dit is de gouden standaard. Natuurlijk zijn andere gereedschappen eveneens bruikbaar

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-12-2004 21:28 #71762 door
Beantwoord door in topic "volvo amazon, het complete handboek"
Kijk eens bij www.volvoamazon.com en dan klikken op nasalgwerk. Wellicht heb je hier iets aan.

Succes
HJ

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-12-2004 21:41 #71761 door
Beantwoord door in topic "volvo amazon, het complete handboek"
bedankt voor de reakties, ik heb ook op www.volvoamazon.com het aanbod gezien, waar het mij om gaat is dat ik door dat oude artikel en de lovende woorden wel erg nieuwsgierig geworden was en of het de moeite waard is om het eventueel aan te schaffen. als iemand nog toevoegingen heeft, dan houdt ik mij aanbevolen.
is er misschien iemand in mij woonomgeving (Meerssen bij Maastricht)die het boek heeft, dan zou ik het eens kunnen inkijken!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-12-2004 00:25 #71760 door
Beantwoord door in topic "volvo amazon, het complete handboek"
Met alle respect voor de samenstellers van het boek: een monnikenwerk om te vertalen uit het zweeds!
Maar inderdaad, als je zoals onder andere ik een haynes, een onderdelenboek en de complete workshop manual hebt heeft dit boek geen meerwaarde.
Edoch maakt het een nederlandse Volvobibliotheek wel completer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.