gereedschap

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-12-2004 14:05 #53989 door
gereedschap is gemaakt door
Voor het sleutelen aan een amazon heb je ook Engelse maten nodig. Soms kan je uit de voeten met de normale sleutels, maarja om ronde koppen te voorkomen moet je hierbij wel goed uitkijken.
Nu kan je ook metrinch gereedschap kopen. Hierdoor passen alle soorten bouten en moeren zonder problemen van ronde koppen. Dit gereedschap pakt de bout of moer op de rechte vlakken en niet op de hoeken.
Wie heeft ervaring met dit gereedschap en zou het een goede investering zijn?
Paul

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-12-2004 14:51 #71885 door
Beantwoord door in topic gereedschap
ik heb er geen ervaring mee, maar zou toch kiezen voor conventionele maten: gescheiden metrische en inch sleutels. Wel wat duurder, maar je bent verzekerd van goede maten. Dat Metrinsch is wat mij betreft een lapmiddel. Maar ik ben wel benieuwd naar ervaringen van daadwerkelijke gebruikers.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-12-2004 16:19 #71884 door
Beantwoord door in topic gereedschap
meer nog: voor dopsleutels: kies 6-kant ipv 12-kant (zowel voor metrisch als voor inch versie) ve goed merk, succes=gegarandeerd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-12-2004 17:43 #71883 door
Beantwoord door in topic gereedschap
gebruil al jaren een metrinch doppensetje voor engels, amerikaans, zweeds en ander spul; werkt goed

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-12-2004 18:08 #71882 door
Beantwoord door in topic gereedschap
Ik heb metrinch eens geprobeerd maar vind ze vrij "los" op de bout of moer zitten. Je moet een redelijk grote vrije slag maken voor het gereedschap pakt. Het beste is gewoon aparte sets voor beide maten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-12-2004 07:00 #71881 door
Beantwoord door in topic gereedschap
heb zelf ervaring met het merk (zebra) van wurth, werkt bij mijn triumph ook perfect

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.