doorsmeren

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2004 17:27 #53983 door
doorsmeren is gemaakt door
Bij het doorsmeren van mijn voorwielophanging (PV) heb ik het probleem dat het meeste vet langs het mondstuk van de vetspuit en vetnippel kruipt en er volgens mij geen/niet genoeg druk wordt opgebouwd om al het oude vet er uit te persen. Ligt dit aan de maat van het vetspuit-mondstuk en, zo ja, welke maat moet ik dan hebben.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2004 18:14 #71908 door
Beantwoord door in topic doorsmeren
Het kan ook dat het nippeltje vol zit met prut of roest en dat daardoor het vet niet verder kan. Er zijn maar 2 maten vetnippel:kleine ronde zoals op de volvo's en grote platte(vooral op schepen etc.). Als de kop van je spuit heel oud is kun je die ook eens vervangen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2004 19:19 #71907 door
<p>
In zo'n geval de smeernippel er even uit draaien, in de bankschroef zetten, vetspuit erop en kijken wat er gebeurt. Als het vet er dan wel doorheen gaat, kan er een verstopping zitten in het achterliggende smeerkanaal van het betreffende onderdeel.
Soms moet een smeernippel ook gewoon worden vernieuwd. Bij het kopen van nieuwe smeernippels erop letten dat er verschillende schroefdraden bestaan. <br> Tenslotte nog dit: alvorens door te smeren altijd elke nippel en ook het uiteinde van de spuit goed schoonmaken met schoon materiaal (een papieren handdoekrol zoals elke garage dat heeft is eigenlijk onmisbaar).

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2004 20:24 #71906 door
Bedankt voor jullie reacties. Ik denk nu dat er werkelijk wat mis is met mijn vetspuit want zelf bij een nieuw nippeltje in de werkbank gaat 3/4 vh vet buitenlangs.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-12-2004 10:12 #71905 door
Kan je het mondje van je vetspuit niet stellen?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-12-2004 11:44 #71904 door
Willem, het probleem met jouw vetspuit komt mij heel bekend voor. ik heb hetzelfde aan de hand. Oplossing: zorg ervoor dat het mondje van de vetspuit RECHT op de nippel zit en druk het mondje er goed tegenaan, alleen dan kan er geen vet meer langs en gaat het door de nippel, niet altijd even handig, maar toch effectief. succes.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD