wintersport en 20w50
- Bezoeker
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Waar gaat de reis naartoe? Hoog in Lapland of gewoon de Alpen in?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
De vraag gaat over de olie als ik het goed begrijp. Welnu, bij een temperatuur van –20 C zal een 20W50 olie behoorlijk stroperig zijn. Ik zou me eerder zorgen maken over motorslijtage dan over startproblemen dientengevolge (mits de elektrische installatie in gezonde staat verkeert natuurlijk). Een 15W50 of 10W40 verdient dan de voorkeur. Een dunnere olie bij extreem lage temperaturen wordt ook veelal aanbevolen in instructieboekjes van auto’s uit de jaren 50/60/70. <br>
Als je dit advies opvolgt, dan zeker ook het oliefilter vervangen, omdat je altijd moet voorkomen dat twee verschillende viscositeiten zich vermengen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Zorg voor koel- en ruitsproeiervloeistof die tegen de koude kan.<br>
Zorg voor een goede startmotor en schone contacten.<br>
Zorg voor een goede accu. Zoals gezegd neemt de capaciteit nogal af als hij kouder wordt. Je de accu eventueel 's nachts lekker warm binnen kunnen zetten, maar dat is ook nogal wat. De accu inpakken heeft naar mijn idee geen enkele zin.<br>
Goede reis!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bezoeker
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.