ledenlijst v44

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-12-2004 15:14 #53910 door
ledenlijst v44 is gemaakt door
Ik zie de afgelopen week een/twee vragen over een kenteken op het forum. Na enige jaren van afwezigheid ben ik sinds maart jl. weer lid van de V44. Ik kan mij herinneren dat we vroeger (>1975-?) eens per jaar een lijst kregen met alle lidnummers, NAW, de bijbehorende auto's en de kentekens. Is het nu de hang naar bescherming vd privacy dat dat niet meer kan of komt er weer zo'n lijst? Het was namelijk best handig/aardig om te zoeken in de lijst naar een oud kenteken of gelijkgestemden in de buurt.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-12-2004 17:12 #72373 door
Beantwoord door in topic ledenlijst v44
Ook zie ik in oude magazine`s altijd de nieuwe leden staan, tegenwoordig is die rubriek weg. Ik ken de privacywetgeving niet, maar weet wel dat die redelijk streng is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-12-2004 19:39 #72372 door
Beantwoord door in topic ledenlijst v44
<p>
Volgens mij heeft elke vereniging het recht een ledenlijst samen te stellen en te distribueren onder de leden. Het is inderdaad jammer dat dit bij de V44-vereniging niet (meer) gebeurt. Er zijn tal van andere merkenclubs waarbij dit nog steeds een goede gewoonte is. Is er van de oudere leden niet iemand die weet waarom men (V44) hier ooit mee is gestopt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-12-2004 19:49 #72371 door
Beantwoord door in topic ledenlijst v44
Inderdaad iets met privacywetgeving. Zo'n ledenlijst is voor een handelaar natuurlijk ook goud waard.
Of het werkelijk ook de bestaande wetgeving is die dwars ligt weet ik niet.
Destijds (en wellicht) nog steeds waren bestuursleden hoofdelijk aansprakelijk (of zoiets).
Op vragen is er nooit een goed antwoord gekomen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-12-2004 21:57 #72370 door
Beantwoord door in topic ledenlijst v44
Het heeft te maken met de Wet Bescherming Persoonsgegeven (WBP). Indien persoonsgegevens van bijvoorbeeld leden van een vereniging voor andere doeleinden gebruikt worden dan enkel voor administratieve handelingen etc. noodzakelijk voor het besturen van de vereniging dan dient de vereniging deze afwijkende handelingen aan het CBP door te geven. Het openbaar maken van ledengegevens valt hier natuurlijk onder. ZOals ruud terecht opmerkte kunnen handelaren, verzekeraars etc etc. ongewenst gebruik maken van deze gegevens.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-12-2004 22:10 #72369 door
Beantwoord door in topic ledenlijst v44
Dat klopt Mike, maar de club kan aan haar leden wel schriftelijk vragen of hun naam, adres en woonplaats e.d. gebruikt mag worden voor een specifiek doel, zoals openbaar making onder de andere leden. Ikzelf zou dat wel zien zitten, wat kan mij het schelen dat een handelaar wellicht mij weet te vinden. En dat een ander clublid dat weet, vind ik alleen maar mooi. Misschien woont er wel een vlak om de hoek, heb ik zelf ook een keer gehad. Allebei de Amazones in de revisie in de schuur en dat in dezelfde straat. Kwamen elkaar tegen bij het VOD, 120 km verderop. groeten Marco.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-12-2004 22:27 #72368 door
Beantwoord door in topic ledenlijst v44
sluit ik me bij aan. Ik heb het gevoel dat verzekeringsmaatschappijen, importeurs, dealers etc toch wel inzage hebben in bepaalde gegevens. Ik heb al weer een Volvo Advantage kaart ontvangen en wordt ook gewaarschuwd voor de APK-afloopdatum door de plaatselijke Volvo-dealer, rara hoe kan dat? Of ga bijv. eens naar de site van OHRA waar je door het intikken van je kenteken je gegevens laat ophalen bij de RDW voor het maken van een offerte voor een autoverzekering.
Neen, dan heb ik geen bezwaar tegen een e-mailtje van een plaatsgenoot die dezelfde hobby heeft en dat ontdekt door een ledenlijst.Dat is een vd hoofdredenen om je aan te sluiten bij een vereniging.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-12-2004 00:31 #72367 door
Beantwoord door in topic ledenlijst v44
waarschijnlijk zijn er nog steeds mensen die denken dat ze anoniem kunnen blijven, of bang zijn dat de fiscus meekijkt en meer van dat soort achterhaalde fobieën; voor alle duidelijkheid: al onze gegevens liggen in principe op straat; elke dealer kan naar het RDW Datacentrum gaan en een opgave kopen van alle groene Amazons 2 deurs uit 1968 op gas, of alle zwarte PV444"s in Broek in Waterland, cpl met naam van eigenaar, adres etc. Er hoeft dus geen enkel beletsel voor een club te zijn om de leden met auto's te publiceren; ik vind het ook jammer dat dat niet gebeurt; puntje voor de volgende ALV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-12-2004 19:23 #72366 door
Beantwoord door in topic ledenlijst v44
ik ben natuurlijk nog maar een groentje bij de v44 vereniging, maar bij de motorclubs waarvan in ook lid ben, is de lijst voor leden in te zien... wordt afgedrukt in clubbladen.... best wel leuk om te zien of er iemand in je directe omgeving woont met dezelfde gekte....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-12-2004 11:24 #72365 door
Beantwoord door in topic ledenlijst v44
Tja, pijnlijk onderwerp. Volgens de Wet Bescherming Persoonsgegevens mag de vereniging die lijst niet openbaar maken. Andere clubs die dit wel doen zijn strafbaar. Je mag geen gegevens bekend maken die iemand persoonlijk kunnen identificeren. Wat wel mag is een lijst bekend maken met kentekens van leden. Daarna zou je aan de administratie kunnen vragen om de eigenaar aan te schrijven of die contact met jou wil opnemen. Of de administratie hier blij mee is... Persoonlijk wil ik ook niet dat mijn NAW gegevens bij iedereen thuis bekend zijn. Bij de administratie vind ik dat niet erg omdat ze verplicht zijn geweest aan te melden dat ze deze administratie hebben, wat ze er mee doen en hoe ze er mee omgaan. Truus op de hoek hoeft dit niet en krijgt dus ook geen lijst. Misschien wil ze wel op bestelling auto's gaan stelen. Makkelijk als je weet op welk adres een mooie 123 GT staat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.