ledenlijst publiceren
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2005 00:43 #53870
door
ledenlijst publiceren is gemaakt door
Naar aanleding van de forumdiscussie over al dan niet publiceren van ledenlijsten, het volgende.
Zo'n tien jaar geleden reed ik op mijn BMW motorfiets zo'n 3 maanden door de Verenigde Staten. Al in Nederland was ik lid geworden van de Amerikaanse Vereniging van BMW-motorfiets eigenaren. Deze geeft elk jaar een boekje uit met een lijst van al haar leden en daarbij een een rubrieksgewijze aanvulling: ieder lid kan aangeven of er bijvoorbeeld hulp geboden kan worden als je pech hebt, of men een sleutelruimte tot je beschikking wil stellen, of je eventueel kan blijven overnachten, of je kan langskomen voor een kop koffie, etc etc. Een prachtig initiatief dat daar er goed werkte. Iedereen kon op vrijwillige basis laten weten wat er van je verwacht kon worden. Wilde je geen publicatie in het boekje - ook prima.
Ik vroeg me af toen ik de discussie over de ledenlijst zag, of zo'n lijst/boekje hier in NL (Europa?) ook een kans zou hebben. Of zijn we intussen een beetje schuw/egoistisch/ geworden om ons huis open te stellen voor mensen die onderweg zijn?
In de VS was wellicht de noodzaak van zo'n bereid om elkaar te helpen wat groter, aangezien de ANWB er niet overal komt. Toch heb ik diverse keren zeer leuke contacten door opgedaan: de voorzitter van de club nodigde ons een aantal dagen uit en we kregen de logeerkamer tot onze beschikking. (En 's ochtends met zijn allen op de motor naar een restaurant voor een mega-ontbijt..........)
Wat denkt het forum? Zou dit werken voor de Volvo-club(s)? Mocht het idee leven en gestalte moeten krijgen, dan wil ik daar een aanzet toe geven.
Groeten, Paul
Zo'n tien jaar geleden reed ik op mijn BMW motorfiets zo'n 3 maanden door de Verenigde Staten. Al in Nederland was ik lid geworden van de Amerikaanse Vereniging van BMW-motorfiets eigenaren. Deze geeft elk jaar een boekje uit met een lijst van al haar leden en daarbij een een rubrieksgewijze aanvulling: ieder lid kan aangeven of er bijvoorbeeld hulp geboden kan worden als je pech hebt, of men een sleutelruimte tot je beschikking wil stellen, of je eventueel kan blijven overnachten, of je kan langskomen voor een kop koffie, etc etc. Een prachtig initiatief dat daar er goed werkte. Iedereen kon op vrijwillige basis laten weten wat er van je verwacht kon worden. Wilde je geen publicatie in het boekje - ook prima.
Ik vroeg me af toen ik de discussie over de ledenlijst zag, of zo'n lijst/boekje hier in NL (Europa?) ook een kans zou hebben. Of zijn we intussen een beetje schuw/egoistisch/ geworden om ons huis open te stellen voor mensen die onderweg zijn?
In de VS was wellicht de noodzaak van zo'n bereid om elkaar te helpen wat groter, aangezien de ANWB er niet overal komt. Toch heb ik diverse keren zeer leuke contacten door opgedaan: de voorzitter van de club nodigde ons een aantal dagen uit en we kregen de logeerkamer tot onze beschikking. (En 's ochtends met zijn allen op de motor naar een restaurant voor een mega-ontbijt..........)
Wat denkt het forum? Zou dit werken voor de Volvo-club(s)? Mocht het idee leven en gestalte moeten krijgen, dan wil ik daar een aanzet toe geven.
Groeten, Paul
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2005 00:50 #72581
door
Beantwoord door in topic ledenlijst publiceren
Onze "grote zuster" de Svenska Volvo PV klubben heeft al jaren zo'n boekje. daarin kan je alles opzoeken , op naam adres, type, chassisnummer en zelfs het kenteken...
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2005 08:40 #72580
door
Het lijkt me een erg leuk en praktisch idee. HEt doet me denken aan eenzelfde idee/boekje voor de 'fiestvrienden'. Dat boekje gaat verder en heeft per provincie en stad een lijst waarbij staat of je er voor hulp terecht kan en voor overnachten.
Nogmaals: ik juich het idee toe! (en mensen die er geen zin in hebben, die hoeven zich gen zorgen te maken want hun gegevens worden niet gepubliseerd.
Nogmaals: ik juich het idee toe! (en mensen die er geen zin in hebben, die hoeven zich gen zorgen te maken want hun gegevens worden niet gepubliseerd.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2005 12:00 #72579
door
van de SCCB en van de Volvo Club eV krijg ik wel regelmatig een ledenlijst met vermelding van adres- en autogegevens.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2005 13:44 #72578
door
top idee!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2005 18:53 #72577
door
Ik snel een kort berichtje te typen met goed idee, kom ik toch weer met een aanvulling: <br>
Het is ook handig om daarbij te vermelden wat voor gereedschap/handleidingen iemand bezit. Zo hoef je voor een kogeltrekker of deurhandelbeugeltangetje (drie maal woordwaarde) niet 80 kilometer te rijden naar een regiomateriaalhouder.
Het is ook handig om daarbij te vermelden wat voor gereedschap/handleidingen iemand bezit. Zo hoef je voor een kogeltrekker of deurhandelbeugeltangetje (drie maal woordwaarde) niet 80 kilometer te rijden naar een regiomateriaalhouder.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2005 21:23 #72576
door
Ook mij spreekt dit idee zeker aan. Is het bij wijze van vervolg, een idee om hierover (elektronisch) te stemmen binnen clubverband? Uiteraard kan rekening worden gehouden met de leden die, om welke reden dan ook, geen prijs stellen op (m.i. eervolle) vermelding.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-01-2005 15:24 #72575
door
Puntje voor de komende ALV?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-01-2005 23:01 #72574
door
Dan zal het toch op de agenda geplaats moeten worden.
mailtje naar het bestuur lijkt me dan noodzakelijk.
mailtje naar het bestuur lijkt me dan noodzakelijk.
13-05-2012 23:27 #113639
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic ledenlijst publiceren
Een oud lijk van een onderwerp, maar nog steeds vreselijk actueel. Het is zaak dit op de ALV te bespreken en te zorgen dat dit nu eindelijk gaat lukken. Komt allen dus!
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl