zelfmaak gereedschap

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-01-2005 18:57 #53864 door
zelfmaak gereedschap is gemaakt door
Een plaat met drie bouten erin om het stuur van de stuurstand af te trekken kennen we inmiddels als alternatief van de stuurtrekker. <br> Zijn er meer mensen op dit forum die zelf iets hebben geknutseld wat onmisbaar is voor de hobby`ist? <br> Wie wil dit met ons delen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-01-2005 19:57 #72616 door
Beantwoord door in topic zelfmaak gereedschap
Ja, een remtrommeltrekker en een poelitrekker voor distributietandwielen te verwijderen. Verkorte uitvoering zodat je de radiateur er niet uit hoeft te bouwen. Groetjes Wiet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-01-2005 21:31 #72615 door
Beantwoord door in topic zelfmaak gereedschap
Dit is een aardig item, Regio bestuur, deze smarttools is wellicht iets voor de regio gereedschapskist..... dan kunnen we er allemaal van profiteren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-01-2005 21:33 #72614 door
Beantwoord door in topic zelfmaak gereedschap
Wiet, zou je eens kunnen uitleggen hoe je zo`n remtrommeltrekker maakt (misschien een foto?) Ik weet niet of er ook nog geinterreseerden zijn voor de poulietrekker?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-01-2005 21:44 #72613 door
Beantwoord door in topic zelfmaak gereedschap
Komt er in de veelbesproken ledenlijst dan ook een kolom met wie welk speciaal gereedschap heeft....? Ik heb slechts de stroboscoop en (goede) multimeter voor toerental, contacthoek etc..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-01-2005 21:46 #72612 door
Beantwoord door in topic zelfmaak gereedschap
Ik heb het begin deze avond gemeld in het forumtopic van begin deze dag over de ledenlijst. <br> Daar kwam ook al het idee om aan te geven bij wie je langs kan komen voor een klets, koffie, reparatie, onderdelen, gereedschappen, boeken enz.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-01-2005 09:04 #72611 door
Beantwoord door in topic zelfmaak gereedschap
Ik heb er een gemaakt van een oude blindflens. 20 mm dik met een diameter van 2000. In het midden een groot gat maken van ong. 40 mm. Daaromheen 5 gaten voor de wielbouten. Op het gat van 40 las je een pijpje met dezelfde binnendiameter en 60 mm hoog Dit moet over de as vallen. Bovenop het pijpje las je een M20 moer met fijne spoed. Als je het ding nu met de wielmoeren op de trommel monteert sla je de M20 bout aan met een sleutel en hamer of beter nog met een luchtsleutel. Ik had wel de beschikking over een lasapparaat en een draaibank.(geen foto)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-01-2005 19:21 #72610 door
Beantwoord door in topic zelfmaak gereedschap
Hoi Thomas. Bernard zijn antwoord is ook mijn antwoord, ik heb hem ongeveer hetzelfde. Groetjes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.