shell v-power

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-01-2005 11:12 #53862 door
shell v-power is gemaakt door
Beste Volvoliefhebbers. Eerst de beste wensen nog. Moge we dit jaar veel plezier van onze klassiekers hebben.
Mijn AMA automaat 1964 (gereviseerde motor en geharde klepzittingen) loopt uitstekend op LPG en af en toe rijdt ik op benzine om de carburateur in conditie te houden. Efin, ik wilde LPG en benzine tanken bij een nieuwe Shell pomp en die had geen euro 98 meer. Nadat ik de LPG had getankt kwam de pomphouder naar buiten en vertelde dat V-power 95 ondanks het lagere octaangehalte uitstekend voor deze auto's zou zijn. Het zou de motor reinigen en beter houdbaar zijn etc. Hij was erg overtuigend en toen heb ik 10 liter getankt om het te proberen. Vandaag op de snelweg even op benine overgeschakeld en de Amazon was niet meer vooruit te branden. Hij haalde met moeite de 100 km/pu. Toen ik na een km of 10 terugschakelde op gas bleef het probleem zich aanhouden. De auto was buitengewoon sloom geworden. Als noodgreep heb ik langs de weg de luchtinlaat half dichtgeplakt, een trucje wat ik ooit eens heb geleerd om de motor wat meer power te geven op LPG, en nu loopt hij weer redelijk. Hebben jullie enig idee wat dit kan zijn? Of heeft die V-power er helemaal niks mee te maken en was dit probleem anders ook ontstaan? Alvast bedankt voor jullie antwoorden. Groeten Jeroen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-01-2005 11:34 #72625 door
Beantwoord door in topic shell v-power
moderne auto's hebben een sensor die het motormanagement aanstuurt a.d.h.v. de gebruikte benzinesoort, maar zelfs dat is nauwelijks merkbaar in het dagelijks rijden; ik kan me ook nauwelijks voorstellen dat de V-power hier iets mee te maken heeft, zeker gezien het feit dat de motor op lpg ook slecht loopt; ik heb alles wel eens in de tank gehad, van petroleum tot super met dubbele octaanboost, maar heb eigenlijk maar weinig verschil kunnen merken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-01-2005 12:03 #72624 door
Beantwoord door in topic shell v-power
ik rij zoveel mogelijk op V-Power, ik heb laatst de gelegenheid gehad om mijn motor echt goed warm te rijden op de duitse Autobahn, resultaat een gemiddelde verbruik van 1:10 bij kruissnelheid 145. Vond ik niet slecht!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-01-2005 12:40 #72623 door
Beantwoord door in topic shell v-power
Een voor LPG aangepast cilinderkop is ook geschikt voor benzine met een octaangehalte van 95. Mocht hij toch gaan pingelen dan kun je altijd de ontsteking iets later zetten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-01-2005 14:35 #72622 door
Beantwoord door in topic shell v-power
Ik heb nu al twee keer gehad dat er op lpg geen power meer in de motor zit, vlak na het tanken. Harder dan 90 wil de auto dan niet. <br> Bij mij helpt overschakelen op benzine (super 98) dan altijd perfect en heb ik geen last meer. Een paar keer opnieuw de sleutel omdraaien, en gas laten lopen helpt bij mij ook, ik stel het me voor als een soort kruimeltje in de LPG. <br> Hoe het dan bij jou kan dat ook benzine niet meer wil blijft mij een raadsel. Maar het ligt zeker niet aan die V-power, of alles moet wel heel erg ontstelt zijn aan je motor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-01-2005 16:17 #72621 door
Beantwoord door in topic shell v-power
Jeroen,
Is je benzineafsluiter niet toevallig half open blijven staan zodat hij zowel LPG als benzine krijgt? Dit zou kunnen verklaren waarom hij niet meer goed op LPG wil lopen.
Ik heb twee oldtimers op benzine lopen die volgens het boekje beslist 98 octaan moeten hebben. Zij krijgen uitsluiten Euro 95 te drinken en ik heb nog nooit problemen gehad.
Waarom je auto in eerste insrtantie niet goed op benzine wilde lopen is mj een raadsel. Is er misschien vuil uit de tank losgekomen? Heb je een goed benzinefilter gemonteerd?
Succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-01-2005 16:42 #72620 door
Beantwoord door in topic shell v-power
Ik heb het gevonden!!! De LPG slang zat nog maar half vast aan de carburateur. Ik heb hem vastgezet en hij loopt weer als een zonnetje. Wel zeer toevallig dat dit op hetzelfde moment is losgelaten als het overschakelen van LPG op benzine. Bedankt voor al jullie snelle en nuttige reacties. En van mij verder geen kwaad woord meer over V-Power. Groeten Jeroen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.