gereedschapwand

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-01-2005 18:52 #53860 door
gereedschapwand is gemaakt door
Ik ben van plan mijn garage opnieuw te gaan indelen. Op dit moment zit al mijn gereedschap in een hazetwage. Maar graag had ik een mijn gereedschap aan een wand gehangen. Heeft iemand daar ideeén voor zelf iets te maken of een bedrijf waar dit verkrijgbaar is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-01-2005 19:25 #72632 door
Beantwoord door in topic gereedschapwand
Een bedrijf zou natuurlijk mogelijk zijn maar daar hangt 'n stevig prijskaartje aan. Schroef een plaat multiplex tegen de muur en gebruik terryklemmen daar kun je bijna alles mee ophangen. Groetjes Wiet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-01-2005 19:54 #72631 door
Beantwoord door in topic gereedschapwand
Ik zou eerst je gereedschap uitstallen en bezien wat je waar wilt ophangen, afhankelijk van de beschikbare muur.
Simpelweg 1 of 2 multplex platen bij de Praxis oid en als je weet wat waar met een zwarte viltstift omtekenenen dan weet je altijd waar wat terug moet/doppen nummeren.
Ik heb een afwerklat van 7 cm eromheen gemaakt waar je klein spul op kan leggen en bv heinz potjes/deksels op kan bevestigen om het ordentelijk te houden.
Deze draai je zo los en met viltstift kan je erop zetten wat het is, handig om bij demontage de onderdelen niet op je werkbank te layten slingeren.
Nog een tip voor je werkbank, frees een rand aan de voorzijde uit waar precies een L-profiel aluminium in past.
Beschermt perfect.
Aflakken met 2-k blanke lak en je kunt jaren voort.
Vergeet niet een plek voor stopcontacten in te ruimen en deze uit te sparen in je bord.
De bovenlat kan dienen om bv kleine tl buisjes op te hangen wat een prima verlichting is.
Door het zelf te doen spaar je veel geld uit en je hebt het "custom made"
Succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-01-2005 22:51 #72630 door
Beantwoord door in topic gereedschapwand
eenvoudig te maken met spaanplaat zoals hierboven beschreven. Tip: Maak een latje van enkel tientallen cm lang met een paar klosjes van 2cm dik vast aan het bord
In de tussenliggende ruimte kan je schroevedraaiers etc steken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-01-2005 10:16 #72629 door
Beantwoord door in topic gereedschapwand
Ook zijn handvaten, die normaal op schuiframen zitten bijvoorbeeld, handig om tangen, beitels en lijmklemmen achter de hangen. Hetzelfde principe als het houten latje van Ad dus.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.