amazon cabrio maken?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-01-2005 20:56 #53857
door
amazon cabrio maken? is gemaakt door
In hele oude forumberichten kwam ik reacties van mensen tegen die overwogen om een Amazon om te bouwen tot een Cabrio, maar zaten met de vraag of hij dan ook op kenteken te zetten was.
Ik ben benieuwd of dit heeft geleid tot succesvolle resultaten en of er dus mensen een zelf ombouw Amazon Cabrio hebben.
En natuurlijk ben ik dan benieuwd naar te uitgevoerde modificaties en het traject t.a.v. de RDW.
Is het te doen, zelf een Amazon ombouwen en op kenteken zetten?
Groeten Lars
Ik ben benieuwd of dit heeft geleid tot succesvolle resultaten en of er dus mensen een zelf ombouw Amazon Cabrio hebben.
En natuurlijk ben ik dan benieuwd naar te uitgevoerde modificaties en het traject t.a.v. de RDW.
Is het te doen, zelf een Amazon ombouwen en op kenteken zetten?
Groeten Lars
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-01-2005 22:15 #72653
door
Beantwoord door in topic amazon cabrio maken?
Er was op de grote volvo beurs in september in Utrecht nog een amazon cabrio te koop. Het blijkt lastig te zijn om het echt mooi te maken, en veilig om het op kenteken te krijgen. Ik ken een verhaal van iemand die de amazon koets eerst op een katterug chassis heeft gebouwd, en toen een cabrio heeft gemaakt. Het lastigste is de nette afwerking met het dakje enzo.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-01-2005 23:19 #72652
door
die stond toch op het chassis van een duett?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-01-2005 23:23 #72651
door
Sorry, klopt ja, een duett. Ik geloof dat ik dat in een hele oude VCM heb gelezen, ik heb em zelf niet, dus kan niet voor je opzoeken welke.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-01-2005 23:39 #72650
door
De meest recente ombouw is denk ik die van Guy Vermant -
www.vermant.be
- Hij heeft overigens ten behoeve van de ombouw de originele verstevigingen kunnen gebruiken die Coune heeft vervaardigd. Je kunt dus spreken van een hercreatie van een anders verloren Coune cabrio. Op de fotocollage op de homepage van deze site zie je hem af en toe voorbij komen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-01-2005 13:13 #72649
door
En zijn de mensen Paul Bos en Joop Noordhuizen nog actief op dit forum?
Of kent iemand deze mensen en kan iemand mij hun mailadres mailen (lars@rengersen.nl)?
Joop Noordhuizen schijnt volgens een oud bericht met succes een Amazon te hebben omgebouwd en op kenteken gezet te hebben en Paul Bos was hiermee bezig (berichten uit 2002).
Of kent iemand deze mensen en kan iemand mij hun mailadres mailen (lars@rengersen.nl)?
Joop Noordhuizen schijnt volgens een oud bericht met succes een Amazon te hebben omgebouwd en op kenteken gezet te hebben en Paul Bos was hiermee bezig (berichten uit 2002).
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-01-2005 19:47 #72648
door
Hallo Lars,
Ik heb zelf een aantal RDW-typegoedkeuringen van cabrio's op mijn naam staan. Bijna allemaal DAFjes, aangezien ik ook lid ben van de DAF-club. Daarnaast ook een Volvo 480 en een SAAB 99.
Technisch gezien is het niet zo'n punt om een cabrio te maken, alles is uit te rekenen.
De RDW heeft echter miv 1/1/2005 behoorlijk roet in het eten gegooid. Typegoedkeuring worden alleen nog maar verstrekt aan door de RDW gecertificeerde bedrijven. Dit houdt in dat je een soort ISO-procedure moet doorgaan; allemaal erg kostbaar en voor hobbyisten zoals wij niet interessant.
Indicentele keuringen kunnen ook nog, maar zijn behoorlijk duur.
Als je meer wilt weten moet je maar even bellen.
Marcel, 0495 499049
Ik heb zelf een aantal RDW-typegoedkeuringen van cabrio's op mijn naam staan. Bijna allemaal DAFjes, aangezien ik ook lid ben van de DAF-club. Daarnaast ook een Volvo 480 en een SAAB 99.
Technisch gezien is het niet zo'n punt om een cabrio te maken, alles is uit te rekenen.
De RDW heeft echter miv 1/1/2005 behoorlijk roet in het eten gegooid. Typegoedkeuring worden alleen nog maar verstrekt aan door de RDW gecertificeerde bedrijven. Dit houdt in dat je een soort ISO-procedure moet doorgaan; allemaal erg kostbaar en voor hobbyisten zoals wij niet interessant.
Indicentele keuringen kunnen ook nog, maar zijn behoorlijk duur.
Als je meer wilt weten moet je maar even bellen.
Marcel, 0495 499049
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-01-2005 09:40 #72647
door
Hallo Marcel,
Bedankt voor je reactie. Ik heb je geprobeerd te bellen, maar ik kon je helaas niet bereiken. Zou je me een mailtje kunnen sturen (lars@rengersen.nl) zodat we per mail wellicht het een en ander kunnen uitwisselen?
(Of hier je mailadres achterlaten)
De reactie die ik 21-01-2005 van de RDW kreeg op mijn vraag hoe de procedure in elkaar zat om een Volvo Amazone om te bouwen tot cabrio en op kenteken te zetten was als volgt:
Bij een dergelijke wijziging wordt de stijfheid van de carrosserie getoetst door middel van een torsietest op het RDW-testcentrum in Lelystad. Het is voor uw voertuig daarom vooraf niet objectief te bepalen welke versteviging daar specifiek voor noodzakelijk is.
Ik adviseer u een duidelijke tekening te maken van de verstevigingen die u heeft aangebracht en een keuring aan te vragen bij een RDW keuringsstation van uw keuze. Hier kunt u voorafgaande aan de test in Lelystad een keuring "wijziging naar cabriolet" aanvragen. Het is aan te bevelen de verstevigingen zo zichtbaar mogelijk te laten. Als alles accoord is zal het kentekenbewijs worden aangepast.
Op mijn vraag op basis van deze informatie welke kosten hieraan verbonden zijn, heb ik nog geen antwoord ontvangen.
Toch geeft dit wel weer hoop.
Bedankt voor je reactie. Ik heb je geprobeerd te bellen, maar ik kon je helaas niet bereiken. Zou je me een mailtje kunnen sturen (lars@rengersen.nl) zodat we per mail wellicht het een en ander kunnen uitwisselen?
(Of hier je mailadres achterlaten)
De reactie die ik 21-01-2005 van de RDW kreeg op mijn vraag hoe de procedure in elkaar zat om een Volvo Amazone om te bouwen tot cabrio en op kenteken te zetten was als volgt:
Bij een dergelijke wijziging wordt de stijfheid van de carrosserie getoetst door middel van een torsietest op het RDW-testcentrum in Lelystad. Het is voor uw voertuig daarom vooraf niet objectief te bepalen welke versteviging daar specifiek voor noodzakelijk is.
Ik adviseer u een duidelijke tekening te maken van de verstevigingen die u heeft aangebracht en een keuring aan te vragen bij een RDW keuringsstation van uw keuze. Hier kunt u voorafgaande aan de test in Lelystad een keuring "wijziging naar cabriolet" aanvragen. Het is aan te bevelen de verstevigingen zo zichtbaar mogelijk te laten. Als alles accoord is zal het kentekenbewijs worden aangepast.
Op mijn vraag op basis van deze informatie welke kosten hieraan verbonden zijn, heb ik nog geen antwoord ontvangen.
Toch geeft dit wel weer hoop.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2005 13:12 #72646
door
Eindelijk reactie gekregen van de RDW en het is behoorlijk onmogelijk. Dit was het antwoord:
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
De kosten van deze keuring kunnen ongeveer 16000 euro bedragen v.w.b een eigen
typegoedkeuring.
Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn geweest.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
De kosten van deze keuring kunnen ongeveer 16000 euro bedragen v.w.b een eigen
typegoedkeuring.
Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn geweest.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-02-2005 08:13 #72645
door
Wat je ook nog kunt proberen: informeer in duitsland of het hier mogelijk is om een goedkeuring te krijgen op zo'n auto. Indien dit minder problemen geeft, is het mogelijk om deze auto weer in nederland in te voeren. Immers volgens de nieuwe richtlijnen van de Europeesche gemeenschap, is een goedkeuring in ieder land van de EEG geldig en kan men hem daarom na goedkeuring in Duitsland hier in Nederland niet meer weigeren.