tegenvaller

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-01-2005 00:02 #53820 door
tegenvaller is gemaakt door
Beste mensen,
Kort geleden trotse eigenaar geworden van combi. Ik heb hem van particulier gekocht die hem weer jaren geleden van gerenomeerd bedrijf heeft gekocht, echter zelf nauwelijks gebruikt. Door erkend bureau was de combi getaxeerd op €12.500. Tot mijn schrik blijkt nu bij uitgebreide inspectie vele rotte plekken vakkundig weggewerkt. Ik heb geen tijd of geld voor restauratie, daarom had ik een 'goede'combi gekocht. Het moraal: Taxatie zegt niks over staat van een auto.


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-01-2005 00:27 #72827 door
Beantwoord door in topic tegenvaller
Dat is inderdaad heel triest Ad. Heb je een rechtsbijstandverzekering? ANWB? Consumentenbond? Ik zou gaan kijken in hoeverre de taxateur aan te spreken is op het verstrekken van een fout en misleidend rapport; enerzijds heb je als koper een onderzoeksplicht, anderzijds zou je kunnen wijzen op het rapport van een "kenner" die in feite al professioneel de auto heeft onderzocht. Hangt wel af van de datum van het rapport (hoe recenter hoe beter in dit geval) en wat er in staat. Als hij de rotte plekken heeft gemeld is dat ok en is alleen de prijs verre van reëel. Als de tekst van het rapport niet klopt met de werkelijkheid zou ik overwegen deze taxateur te melden bij de erkennende instantie.
Overigens: persoonlijk interesseert de tekst van een taxatierapport mij niet veel, als het taxatiebedrag maar zo hoog mogelijk is zodat ik tenminste wat van mijn investeringen terugkrijg als de auto afbrandt of wordt gejat.
Een les die we hieruit kunnen leren is dat we alleen onze eigen waarnemingen mogen/moeten geloven

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-01-2005 15:10 #72826 door
Beantwoord door in topic tegenvaller
Een taxatie stelt heel weinig voor. De taxateur loopt twee keer rond je auto en noemt een bedrag, wat die auto volgens hem op de markt waard is. Ik heb eens m'n motor laten keuren en die kerel begon te vertellen dat hij eigenlijk weinig verstand heeft van motorfietsen. Duh!

Voor jou een beetje laat natuurlijk. Ik zou zeker proberen je geld terug te krijgen. Alhoewel dat taxatierapport niks voorstelt, is het misschien toch te (mis)bruiken om je onderzoeksplicht te bewijzen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-01-2005 17:57 #72825 door
Beantwoord door in topic tegenvaller
Inderdaad : afgaan op een taxatierapport voor de verzekering bij de aanschaf van een volvo klassieker is niet erg verstandig.Toch merk ik dat kopers wel geneigd zijn dat te doen.Ik doe zelf aankoopadvieskeuringen voor klassieke volvo's en merk daarbij ,dat taxatierapporten vaak de grootste onzin bevatten.Ik heb het predikaat "goede staat"gezien bij de grootste rommel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-01-2005 20:44 #72824 door
Beantwoord door in topic tegenvaller
Ik vind dat de club taxatie dan toch een ander geval is. Die werd namelijk heel grondig gedaan (bij mij tenminste ik weet niet of dat per persoon verschilt).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-01-2005 22:08 #72823 door
Beantwoord door in topic tegenvaller
neem maar van mij aan,dat dat vaak niet grondig gebeurt.Ik heb meegemaakt dat er door een lid van de technische commissie enkel een keer omheen werd gelopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-01-2005 22:39 #72822 door
Beantwoord door in topic tegenvaller
Ik word nu toch wel nieuwsgierig naar de taxateur, neen niet naar z'n naam...
Maar wel of het een clubtaxatie betreft of een "erkende" taxateur.
Een tijdje terug hebbe we gediscussieerd of een lijst van bedrijven/taxateurs zinvol is.
Persoonlijk heb ik recente ervaring zowel bij een TC lid als een erkende taxateur. Beide zetten de wagen op de brug voor een grondige inspectie. Is dat hier ook gebeurd ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-01-2005 23:43 #72821 door
Beantwoord door in topic tegenvaller
In mijn geval betreft het een erkend taxateur, geen clubtaxatie. Ik heb het rapport nagekeken en chassis, carrosserie, motor, bekleding worden apart benoemd en afgegeven als goed, zeer goed en strak. Ik heb weinig recht van spreken want ik ben er ook ingetrapt, een positief taxatie rapport sterkt je in mijn geval in je koop besluit. Ook kwalijk vindt ik het klassieker bedrijf dat de auto geimporteerd heeft en de slechte plekken alleen voor het oog zeer mooi heeft weggewerkt, mijn complimenten voor deze truc. De wereld van taxateurs bevreemd mij enigzins, wat is de zin om taxaties willens en wetens slecht uit te voeren of te vervalsen? Geld?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-01-2005 18:58 #72820 door
Beantwoord door in topic tegenvaller
Misschien hoeven ze anders de volgende keer niet meer te komen taxeren bij dat bedrijf.Dus inderdaad geld.En natuurlijk een hogere verzekeringspremie.Dus weer geld!!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-01-2005 22:37 #72819 door
Beantwoord door in topic tegenvaller
De moeite waard om bij mijn rechtsbijstand verzekering na te vragen wat de juridische waarde is van een taxatie bij koop of verkoop. Wordt vervolgd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.