carb. afstellen

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2005 23:45 #53786 door
carb. afstellen is gemaakt door
Na een grondige reinigingsbeurt loopt m'n B18b met dubbele su's op LPG als een zonnetje, maar op benzine kom je er niet ver mee. Hij verzuipt waarschijnlijk na enige tijd. Omdat ik dit in de toekomst graag zelf op wil lossen, zou ik willen vragen of er iemand met mij samen de carbs kan afstellen. Ook wil ik wel weten of je speciaal gereedschap nodig hebt om ze juist op elkaar af te stellen. Ik woon in Den Haag, maar vindt het totaal geen probleem om een lekker ritje met de Combi te maken. Mailen mag naar: viervoetersopvoeten@hotmail.com

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2005 12:27 #73075 door
Beantwoord door in topic carb. afstellen
Als je lid bent van de vereniging kun je dit soort zaken "regelen". Kijk bij evenementen en je ziet dat er een afsteldag is van "jouw regio" op 19 maart Groeten, Ronald

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2005 13:27 #73074 door
Beantwoord door in topic carb. afstellen
Als je altijd op LPG rijdt slijten de naalden in de zittingen en blijft het euvel van het slecht rijden op benzine bij de SU's.Mogelijkheid is om via vacuum de zuigers van de carbs tijdens het rijden te lichten of gewoon met een boutje vastzetten, alleen als je dan op benzine wilt rijden moet je eerst onder de motorkap.Het verzupen zal komen door vuil in de benzine of versleten vlotternaald maar het kan ook zijn doordat je altijd op LPG rijdt de vlotters zijn doorgesleten door het steeds rammelen tegen de wand van de vlotterkamer, ik heb zelfs een keer gezien dater een gaatje in de wand van de vlotterkamer zat hierdoor.Afstellen van dubbele carbs gaat heel goed met zgn Colortunes hierbij kun je de verbranding in de cilinder zien. Je stelt ze dan af op de kleur "bunsenblauw"" (zie gasvlam in de keuken) dit is de ideale verbranding.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD