verzekerings perikelen

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2005 20:25 #53772 door
verzekerings perikelen is gemaakt door
Even een verhaaltje over hoe het mij vergaat om een auto te verzekeren.
Vanaf 1984 heb ik een P130 in mijn bezit, in 1988 heb ik hem aan de kant gezet en in 1999 mee begonnen om de auto te restaureren.
Vanaf 10 augustus 2004 heb ik de gerestaureerde amazon aangemeld bij de GIO verzekering en betaal hiervoor vanaf die dag premie. 11 Oktober met de auto naar de RDW geweest voor de tenaamstelling (kenteken was in die jaren "slapend" in de archieven van de RDW) en APK keuring. In een keer goedgekeurd en vanaf 14 oktober op naam. Op 15 november 2004 ontving ik een brief van de RDW dat ik eigenaar ben van dit motorvoertuig maar dat bij controle van het kenteken- en verzekeringsregister (CRWAM) bleek dat de auto niet ingeschreven stond als zijnde verzekerd.
Hierop een gedeelte van de premie terug geeist omdat ik volgens de RDW dus niet verzekerd was. Veel heen en weer mailen met de maatschappij waarbij men mij meedeelt, voor mijn gevoel een beetje arrogant, dat de auto vanaf 10 augustus verzekerd is, geen premie restitutie kan plaatsvinden en alles goed komt.
Tot mijn grote verbazing-schrik-woede kreeg ik 28 januari weer een brief van de RDW met de mededeling dat bij een controle op 8 december 2004 geen geldige verzekering in het CRWAM stond geregistreerd. Nu dien ik een verklaring volgens artikel 34 van de WAM te overleggen anders krijg ik een schikkingsvoorstel van het CJIB.
Weer mailen met de GIO en de toon die ze nu aanslaan is nu een beetje lager. Het loopt nu wel allemaal en het zal wel voor elkaar komen maar voor mijn gevoel... Wel een vette premie betalen (voor dagelijks gebruik) maar administratief slecht voor elkaar?
Je bent door deze rompslomp toch weer enkele uren bezig waarin je veel nuttiger bezig kunt zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2005 21:13 #73128 door
Beantwoord door in topic verzekerings perikelen
Beste Jan, dit is wel een heel opmerkelijk verhaal. Een vraagje over een andere opmerking van jouw: Wat bedoel je met "slapend" in de archieven van het RDW?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2005 21:36 #73127 door
Ben zeer benieuwd over de afloop van dit verhaal, overigens leer je je verzekeraar pas echt kennen bij schade of dit soort perikelen....

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2005 21:37 #73126 door
Op het moment dat ik de auto stilzette, in 1988, kreeg je nog een deel drie die je op het voorraam moest plakken. Vanaf het moment dat ik dat deel niet meer betaalde is het kenteken ergens "geparkeerd". Dit noemen ze een slapend kenteken.
Ik heb het kenteken nooit geschorst, dat was er toen nog niet, de auto was al deze jaren ook niet verzekerd. Voor het opnieuw in de roulatie brengen van de auto moest ik naar de RDW voor een nieuwe "tenaamstelling" met hierbij een APK keuring. Dit ondanks dat ik dus nog wel alle geldige papieren van de auto had, op naam.
Ik geloof (?) dat de RDW in het geval dat je bijv. een auto uit die periode importeerd, de mogelijkheid heeft om uit dit slapend bestand een passend kenteken voor je uit te zoeken.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD