penta onderdelen uitwisselbaar?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2005 08:59 #53749
door
penta onderdelen uitwisselbaar? is gemaakt door
In hoeverre zijn Penta B20 onderdelen uitwisselbaar met gewone B20(F) onderdelen?
Ik begreep uit de archieven dat de koelsystemen en de carterpan verschillen. Hoe zit dat met de rest?
Ik begreep uit de archieven dat de koelsystemen en de carterpan verschillen. Hoe zit dat met de rest?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2005 12:44 #73232
door
Beantwoord door in topic penta onderdelen uitwisselbaar?
Ik heb een penta B18 blok thuis staan, ik weet niet of dat vergelijkbaar is met de penta B20, maar de verschillen zijn i.d.d. de carterpan (deze is over de hele lengte van het blok even diep), het koelsysteem is in wezen niet anders, alleen wordt een penta blok meestal gekoeld met buitenboord water, Bij mijn blok zat er geen waterpomp meer op toen ik hem kreeg, maar deze is waarschijnlijk wel anders!
Het aluminium deksel waar de distrubutie achter zit is anders, er zit een tweede gat op het hart van de nokkenas, ik vermoed dat daar de waterpomp werd aangedreven de nokkenas.
De nokkenas is waarschijnlijk ook anders.
De ontsteking is denk ik ook anders!
Het aluminium deksel waar de distrubutie achter zit is anders, er zit een tweede gat op het hart van de nokkenas, ik vermoed dat daar de waterpomp werd aangedreven de nokkenas.
De nokkenas is waarschijnlijk ook anders.
De ontsteking is denk ik ook anders!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2005 07:35 #73231
door
ER ZIT EEN GROOT VERSHIL IN DE BOVENKOP
WAAR DE WATERPOMP WORDT AANGESLOTEN
WAAR DE WATERPOMP WORDT AANGESLOTEN
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2005 11:24 #73230
door
Hoe zit het met tuimelaars, kleppen, nokkenas, krukas, cylinders, tandwielen etc?
Nokkenas zal voor de B20F een D moeten zijn. De Penta B20 zal wsch een eerdere hebben (want geen injectie).
Nokkenas zal voor de B20F een D moeten zijn. De Penta B20 zal wsch een eerdere hebben (want geen injectie).
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2005 11:31 #73229
door
Ik denk dat kleppen en tuimelaars hetzelfde zijn. Krukas is anders qua timing, duratie en lift. Kop is anders ivm waterpomp. Deze zit nl. volgens mij bevestingd in het verlengde van de nokkenas. Krukas is hetzelfde. Waarom wil je onderdelen uitwisselen? Of heb je dit toevallig liggen?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2005 21:44 #73228
door
Ik snuffel regelmatig op marktplaats en ebay en kom nog wel eens penta onderdelen tegen. Laatst een complete 'rocker-assembly' voor $20 (+$23 verzendk.) aan me voorbij laten gaan, omdat ik niet wist oftie zou passen... Ik ben een beetje wat volvo reserve spulletjes aan het verzamelen.