geluidsisolatie, ervaring met merford
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-02-2005 17:19 #53733
door
geluidsisolatie, ervaring met merford is gemaakt door
Hallo, Ik ga m'n P1800 van geluidsisolatie voorzien, ik heb op dit forum de diverse berichten over isolatie gelezen. Nu zag ik na een zoek opdracht bij google de volgende site:
www.akoestiekwinkel.nl
Daar wordt isolatie voor de auto aangeboden door een bedrijf dat Merford heet. Dit klinkt allemaal zeer OK, heeft iemand er ervaring mee? Ik denk er over om eens even bij ze te gaan kijken. Groet, Jacco<br><br>Kijk voor m'n project op
www.theyellowsaint.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-02-2005 19:36 #73315
door
Beantwoord door in topic geluidsisolatie, ervaring met merford
Zo Jacco, ziet er fraai uit.....
Ik ken deze producten niet, grootste probleem is water opname van holle isolatie structuren in het interieur.
Lawaai isolatie begint met juiste montage van (gereviseerde)aandrijftrein en afdichten van verbindingen motorruimte-interieur.
Volvo heeft in het interieur op de bodem anti-dreunplaat gemonteerd en langs de tunnel.
Het lijkt erop dat je die verwijderd hebt, ik woon Noord van Arnhem en heb vrijwel alle antidreunplaten er nog origineel in zitten in mijn 1800E van '71.
OOk antidreunplaat in de portieren en kofferbak zijn belangrijk.
Vervolgens kun je het schutbord aan de binnezijde isoleren. Normaal met matten van paardeharen door Volvo gedaan, het is wellicht hier dat je wat nieuwe producten kan gebruiken.
Antidreunplaat op betumenbasis is goed verkrijgbaar en met een plakrand zodat je met een haarföhn de antidreunplaat er zo weer in kan plakken.
Mocht je in de buurt wonen ben je welkom om dit te kopieren.
Ed (e.zee5@chello.nl)
Ik ken deze producten niet, grootste probleem is water opname van holle isolatie structuren in het interieur.
Lawaai isolatie begint met juiste montage van (gereviseerde)aandrijftrein en afdichten van verbindingen motorruimte-interieur.
Volvo heeft in het interieur op de bodem anti-dreunplaat gemonteerd en langs de tunnel.
Het lijkt erop dat je die verwijderd hebt, ik woon Noord van Arnhem en heb vrijwel alle antidreunplaten er nog origineel in zitten in mijn 1800E van '71.
OOk antidreunplaat in de portieren en kofferbak zijn belangrijk.
Vervolgens kun je het schutbord aan de binnezijde isoleren. Normaal met matten van paardeharen door Volvo gedaan, het is wellicht hier dat je wat nieuwe producten kan gebruiken.
Antidreunplaat op betumenbasis is goed verkrijgbaar en met een plakrand zodat je met een haarföhn de antidreunplaat er zo weer in kan plakken.
Mocht je in de buurt wonen ben je welkom om dit te kopieren.
Ed (e.zee5@chello.nl)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-02-2005 23:30 #73314
door
Zie ook
www.redux.nl
(site ziet er niet uit) Ik heb goede ervaring met perspol icm zelfklevende antidreun tegen schutbord, op bodem, tegen wielkasten achter en onder motorkap.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-02-2005 12:33 #73313
door
Bedankt voor de links. Ik had deze gevonden:
www.noise-killer.nl/
Maar die vond ik veel te duur!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-02-2005 17:03 #73312
door
Bij Blankers
www.frost-auto.nl/
verkopen ze speciaal voor klassiekers "sound deadening felt" Ik heb het net binnen en nog niet geplaatst. Er is vilt met en zonder rubberlaagje. Het rubber is benzine en olie bestendig en kan dus ook onder de motorkap gebruikt worden. Als je een traditionele geluidsdemping zoekt...Kost zonder rubber e17.00 en met e18.70. De afmeting is 91x137cm en is ca 12mm dik. Voordeel tov schuimrubberachtig materiaal is dat het niet zo plat wordt als er matten overheen liggen en dat het langer mee gaat. Het is natuurlijk wel belangrijk dat je auto niet lekt...
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-02-2005 11:44 #73311
door
Hier kan je meer details vinden.
www.frost.co.uk/item_Detail.asp?productID=8592
Bij Blankers gebruiken ze dezelfde bestelnummers.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-02-2005 00:13 #73310
door
Hallo eugen
Je hebt het over "sound deadenning felt" isolatieplaten maar ik zie ze niet staan op de site van blankers.
Of ik kijk er overheen bij welk onderwerp staan die isolatie?
Je hebt het over "sound deadenning felt" isolatieplaten maar ik zie ze niet staan op de site van blankers.
Of ik kijk er overheen bij welk onderwerp staan die isolatie?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-02-2005 17:06 #73309
door
Staan apart in de catalogus of op de engelse frost site zie vorige bericht.