isolatie
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-02-2005 19:17 #53714
door
isolatie is gemaakt door
Hallo allemaal,Ik wil het dak van mijn volvo544(kleur zwart)gaan isoleren,nu er toch een nieuw hemeldoek in moet.
De vraag:is het verstandig om isolate aan het dak aan te brengen?b.v.stank overlast zomers, (condensvorming). Zo nee welk isolatie-materiaal gebruik ik hiervoor.
wie heeft ervaring met zoiets.
graag jullie reactie.b.v.d. mart.
De vraag:is het verstandig om isolate aan het dak aan te brengen?b.v.stank overlast zomers, (condensvorming). Zo nee welk isolatie-materiaal gebruik ik hiervoor.
wie heeft ervaring met zoiets.
graag jullie reactie.b.v.d. mart.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-02-2005 22:55 #73421
door
Beantwoord door in topic isolatie
Beste Mart,
Het dak van de kattenrug is af fabriek al voorzien van bitumineus wafelpapier, bedoeld als antidreunplaat.
Of extra isolatie wat uithaalt is de vraag, uiteindelijk warmt de auto als geheel op en fungeren de ramen als glas in een broeikas.
Echt bezwaar tegen het aanbrengen van extra materiaal zou ik niet kunnen bedenken. Voor het mooie moet het wel dun zijn (er is weinig ruimte tussen hemel en dak en nog minder tussen de baleinen van de hemel en het dak)en geen water absorberen (geen schuimachtig spul). Zo doorredenerend lijkt het me weinig effectief. Dan toch maar een airco? Of de ramen open laten?
Ik ben benieuwd naar je ervaringen.
Het dak van de kattenrug is af fabriek al voorzien van bitumineus wafelpapier, bedoeld als antidreunplaat.
Of extra isolatie wat uithaalt is de vraag, uiteindelijk warmt de auto als geheel op en fungeren de ramen als glas in een broeikas.
Echt bezwaar tegen het aanbrengen van extra materiaal zou ik niet kunnen bedenken. Voor het mooie moet het wel dun zijn (er is weinig ruimte tussen hemel en dak en nog minder tussen de baleinen van de hemel en het dak)en geen water absorberen (geen schuimachtig spul). Zo doorredenerend lijkt het me weinig effectief. Dan toch maar een airco? Of de ramen open laten?
Ik ben benieuwd naar je ervaringen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-02-2005 23:23 #73420
door
In zijn algemeenheid durf ik te stellen dat al die opplak rommel zoveel mogelijk gemeden moet worden. Als er eenmaal water onder komt dan slaat de roestduivel meteen zijn slag! Ik heb nu van 2 Volvo's de antidreunplaat van de vloer verwijderd en in beide gevallen was er sprake van roestvorming (zij het gelukkig in milde mate)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-03-2005 10:38 #73419
door
Een goede antidreun zit er niet voor niets - hoe meer antidreun hoe minder de carosserie meetrilt en hoe minder lawaai in de auto...
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-03-2005 18:19 #73418
door
Nee zit er niet voor niks. Nog al wiedes.De vraag is alleen of het voordeel van minder dreun opweegt tegen het nadeel van roesten. Ik heb bij mijn Amazone Combi de antidreun opnieuw aangebracht maar hoorde geen verschil. De geluidsvermindering is marginaal.