trekkracht amazone.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-02-2005 19:50 #53713
door
trekkracht amazone. is gemaakt door
Hallo, daar ben ik weer met de volgende vraag.
In mijn amazone B20(Gas) heb ik 3jaar geleden airco ingebouwd(perfect).maar het kost wel een aantal P.K.
Nu hoor ik van iemand zeggen,dat je een gaskop van een volvo140 serie erop moet zetten,zodat de auto toch wat meer motor- vermogen hierdoor zal verkrijgen? (caravan-trekken.)klopt dat.
En wat kost een gereviseerde gaskop van een 140-serie.(WIE,WAT,WAAR.)
b.V.D.mart.
In mijn amazone B20(Gas) heb ik 3jaar geleden airco ingebouwd(perfect).maar het kost wel een aantal P.K.
Nu hoor ik van iemand zeggen,dat je een gaskop van een volvo140 serie erop moet zetten,zodat de auto toch wat meer motor- vermogen hierdoor zal verkrijgen? (caravan-trekken.)klopt dat.
En wat kost een gereviseerde gaskop van een 140-serie.(WIE,WAT,WAAR.)
b.V.D.mart.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-02-2005 20:29 #73425
door
Beantwoord door in topic trekkracht amazone.
Een gaskop van een 140 geeft niet per definitie meer power. Er zijn koppen die iets lager zijn dan de standaard koppen (ik geloof van S motoren en injectie). Hierdoor krijg je hogere compressie, en meer trekkracht. Als de kop eraf gaat, is het verstandig om direct een andere nokkenas te monteren; dit zorgt ook voor meer kracht.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-02-2005 12:32 #73424
door
Beetje onzin verhaal, het ligt er namelijk maar aan wat voor kop je hebt. Als je nu een amazon B20B kop hebt, en vervangt die door een 140 B20A kop dan ga je toch echt achteruit qua vermogen...<br>
Je kunt op zoek gaan naar een B20E kop (hoge compressie injectie kop, zaten op de Grand Luxe 140) die geeft wel wat meer vermogen tov. de standaard amazon carburateur-kop. <br>
Als je eigen kop in goede staat is kun je die eventueel laten vlakken voor een hogere compressie, gebruik daarbij de dunste koppakking, doe wat basis poortwerk en in combinatie met een andere nokkenas heb je dan al een behoorlijke verbetering die qua vermogen behoorlijk dicht bij de snelste 140's ligt.
Je kunt op zoek gaan naar een B20E kop (hoge compressie injectie kop, zaten op de Grand Luxe 140) die geeft wel wat meer vermogen tov. de standaard amazon carburateur-kop. <br>
Als je eigen kop in goede staat is kun je die eventueel laten vlakken voor een hogere compressie, gebruik daarbij de dunste koppakking, doe wat basis poortwerk en in combinatie met een andere nokkenas heb je dan al een behoorlijke verbetering die qua vermogen behoorlijk dicht bij de snelste 140's ligt.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-02-2005 13:58 #73423
door
www.ejteunissen.nl/amazonev8/
als je dan toch extra vermogen/trekkracht wil hebben.En nee ik heb niets met deze auto/persoon te maken.
als je dan toch extra vermogen/trekkracht wil hebben.En nee ik heb niets met deze auto/persoon te maken.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-02-2005 20:07 #73422
door
<p>
Zoveel vermogen kost ook een vermogen... <br>
Mocht je desondanks nieuwsgierig zijn naar wat je zoal staat te wachten bij zo'n conversie, kijk dan vooral even hier: forums.turbobricks.com/showthread.php?t=30945
Zoveel vermogen kost ook een vermogen... <br>
Mocht je desondanks nieuwsgierig zijn naar wat je zoal staat te wachten bij zo'n conversie, kijk dan vooral even hier: forums.turbobricks.com/showthread.php?t=30945