apk verandert pas in 2006
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-03-2005 00:04 #53661
door
apk verandert pas in 2006 is gemaakt door
uit FEHAC kringen vernomen dat de voorgenomen APK verandering op z'n vroegst medio 2006 zal plaatsvinden; voertuigen ouder dan 30 jaar moeten dan een tweejaarlijkse APK keuring ondergaan, voertuigen met een bouwjaar ouder dan 1960 worden vrijgesteld van APK; de 2e kamer is akkoord, maar het wijzigen van de wetgeving zal nog ruim een jaar duren; tot die tijd blijft het een jaarlijkse plicht. Ook de schorsingsregeling wordt waarschijnlijk vereenvoudigd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-03-2005 10:25 #73665
door
Beantwoord door in topic apk verandert pas in 2006
Twee keer per jaar keuren??? Waar slaat dat nu weer op? Als er een bepaald soort mensen goed voor hun auto zorgt is het wel de oldtimerrijder/rijdster!!!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-03-2005 10:38 #73664
door
En ik zit me weer op te winden over niets... LEZEN!!!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-03-2005 12:03 #73663
door
Haha, ik moest even om je lachen Bas! ;^)
<br>
Maar over die APK, ik weet niet of de <b>volledige</b> afschaffing van APK voor voertuigen van vóór 1960 wel zo'n goed idee is voor iedereen.
<br>
Maar over die APK, ik weet niet of de <b>volledige</b> afschaffing van APK voor voertuigen van vóór 1960 wel zo'n goed idee is voor iedereen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-03-2005 12:44 #73662
door
Ben ik met je eens Ben. Waarom is dat eigenlijk? Wie heeft dat jaar 1960 bedacht? Vreemd...
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-03-2005 14:55 #73661
door
Het is zelfs zo dat ik mijn amazon misschien nog wel gewoon jaarlijks ga laten keuren, dan weet ik tenminste altijd hoe hij eraan toe is.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-03-2005 16:57 #73660
door
Ik dacht eigenlijk hetzelfde voor mijn 142 ('70). Eerlijkheidshalve (maar nu laat ik me erg onder mijn vestje kijken) betrap ik mezelf er nogal eens op dat ik denk: éigenlijk zou ik daar of daar eens naar moeten laten kijken, maar ach, over drie maanden moet hij toch naar de APK...
Maar gaan er dan stiekem geen andere beperkingen gelden voor auto's van voor 1960?
Maar gaan er dan stiekem geen andere beperkingen gelden voor auto's van voor 1960?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-03-2005 17:54 #73659
door
Grrr@#$%^ mijn Amazon is uit '61.
Trouwens Niek ik vertrouw meer op mijn eigen waarneming en technische onderhoud dan op de APK boer voor de staat van de wagen.
Reden van het jaartal '60 is arbitrair maar men gaat ervan uit dat deze wagens goed worden onderhouden, hetgeen al jaren blijkt bij de APK steekproeven
Trouwens Niek ik vertrouw meer op mijn eigen waarneming en technische onderhoud dan op de APK boer voor de staat van de wagen.
Reden van het jaartal '60 is arbitrair maar men gaat ervan uit dat deze wagens goed worden onderhouden, hetgeen al jaren blijkt bij de APK steekproeven