assemblage amazon in nederland

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2005 08:38 #53639 door
Hallo mensen <br>
Twee weken terug kreeg ik een foto en een stukje tekst over de assemblage van Amazons (en Katterug) in Nederland. Ik heb het nu opgenomen ( www.volvo-classic.com ) bij Nieuws, maar de vraag aan jullie is wie me er meer info over kan geven dan dit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2005 11:00 #73795 door
Beantwoord door in topic assemblage amazon in nederland
op deze site (zoek onder historie Katterug) lees ik dat er een 2000 katteruggen in Nederland zijn gesassembleerd

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2005 14:28 #73794 door
Oud nieuws, Jan Venema heeft hierover eerder het een en ander gepubliceerd met foto's van de productie etc.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2005 00:00 #73793 door
Bedankt voor de tips over het oude nieuws. Ik had het verhaal van Jan niet meer helemaal paraat over de Katterug. Toch blijf ik geinteresseerd in meer info over de assemblage van de Amazons in Nederland. Dus een ieder die meer weet, ik houd me aanbevolen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2005 18:45 #73792 door
Bij mijn weten nooit Amazon geassembleerd in NL, wel Zweden (Hisingen,Lundby, Torslanda, België (Gent), Zwitserland (Bern), Canada (Darmouth, Halifax en Nova Scotia), Australia (Melbourne, Victoria) en Zuid-afrika (Durban)

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2005 19:36 #73791 door
Hoi Ed,<br>
Dacht ik ook, maar toch. Kijk maar even op de site bij Nieuws op de openingspagina. Je ziet met foto en al de 1500ste Amazon die er is geassembleerd.<br>
Jaap

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2005 21:32 #73790 door
tsja, ik zie op de foto een Amazon staan, maar of die ook daadwerkelijk daar is geassembleerd???? kan onze vriendin Ulla Bergwall in Zweden hier niets over zeggen?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2005 22:00 #73789 door
Tja mannen, <br>
Het klopt toch echt. Ik kreeg de foto van een zoon van één van de mannen die op de foto staat. Hij verbaasde zich er over dat er op de verschillende sites geen melding van gemaakt wordt. Zijn vader is aktief bezig geweest met de Amazons.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2005 18:07 #73788 door
Tjonge, tjonge, is halsstarrige eigenwijzigheid een kenmerk van oude Volvo liefhebbers (of bedoel ik liefhebbers van oude Volvo's)?
In Beverwijk zijn Amazon's geassembleerd. Mijn vader werkte daar, en ik heb met eigen ogen, als lagereschoolschooljongen, de assemblagehal (met in aanbouw zijnde Amazon's) een aantal malen bezocht. De tientallen folders en onderdelenboeken van PV's en Amazon's die ik in 1963 uit de boedel toebedeeld kreeg zouden menigeen van daag de dag doen watertanden. Maar helaas, niets daarvan heeft uiteindelijk de oudpapierbak ontlopen.
Nog enkele foto's, met op de achtergrond in aanbouw zijnde Amazon's!, zijn in mijn bezit.
Echter, die foto's werden specifiek gemaakt voor de personen die daarop afgebeeld staan.
Daarom houd ik die gewoon in privé bezit.
Nog niet overtuigd?
Tja, dan blijft er niets anders over dan uw gezamenlijke vriendin te raadplegen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2005 19:09 #73787 door
bedankt voor de vriendelijke uitleg

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD