klassieke volvo voor dagelijks gebruik.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2005 20:10 #53626 door
Bestwel intrigerend hoe anderen tot het besluit zijn gekomen om b.v. dagelijks met zijn/haar klassieke volvo te gaan rijden. Wie begint.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2005 20:34 #73893 door
Beantwoord door in topic klassieke volvo voor dagelijks gebruik.
Ik vindt de volvo amazon's en 144, en duetts
gewoon de mooiste auto's. En ik rijd er liever in dan dat ie ergens staat niets te doen, dat vind ik gewoon zonde. Ik heb ook een 360, maar de amazon rijdt toch lekkerder en de tocht raampjes mis ik ook op de 360!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2005 21:00 #73892 door
Pure nostalgie en verwondering voor de onverwoestbare Volvo klassieker.
Ik heb wel modern blik maar hier heb ik niets mee.
Na de vorst in het ontluikende zonnetje lekker het dak open, genieten !!
Ik kan op de binnenwegen op weg naar mijn werk toch niet harder dan 80/100 km/h.
Heerlijk zo'n B16 of B20 in z'n overdrive in lage toeren, net geleerd dat die loodvervanger ook de prullebak in kan.....

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2005 21:05 #73891 door
Als student heb ik een OV kaart, maar het OV voldoet mij niet, met name om na 6 uur nog thuis te kunnen komen. <br> Mijn ouders reden vroeger altijd volvo amazon, ik ben er groot mee geworden. <br> Als je dan later zelf een auto wilt, kan je als student niet veel geld uitgeven aan een auto, mede omdat ik de degelijkheid en de simpelheid van de amazon`s ken, was de keuze snel gemaakt. <br> Ik hoor veel mensen zeggen dat goedkoop rijden flauwekul is, maar daar ben ik het niet mee eens; breng een moderne auto eens naar de garage en vergelijk mee wat je zelf kwijt bent aan onderdelen, onderhoud van de amazon kan ik makkelijk zelf. Belasting is er niet, oldtimerverzekering, en LPG als brandstof. Wat wil je nog meer?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2005 21:10 #73890 door
na enkele jaren de motor als hobby te hebben gehad en een veel te hoge interresse voor oldtimers begon het enorm te kriebelen toen mijn vrouw klaagde over de moderne snelle dikke auto waar wij in reden, ze had er niks mee en mistte dat.
toen ik na een avondje internet enkele foto's van oldtimers liet zien, was na de renault 4 de amazon nummer 1, voor mij was het duidelijk; de amazon!!
na wat verdiepen en rondneuzen kocht ik er een en ben verliefd. het rijdt fantastisch en je ben net effe anders dan de gemiddelde hollander in hun modale bak. toch ben je modern; want je rijdt waterdicht en houdt snelheid, zelfs als je de brienenoord bij tegenwind over moet.
het geluid, het uiterlijk en het klussen eraan is niet navolgbaar.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2005 22:05 #73889 door
Net mijn 960 estate een beurt laten geven bij de dealer, ruim 600 euro.....en dan is er nog niets bijzonders gedaan, voor dat bedrag onderhoud ik mijn drie klassiekers twee jaar zelf !!.
Maar ja moeders de vrouw wil ook een Volvo maar dan wel de laatste échte, helaas zonder tochtraampjes.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2005 22:14 #73888 door
<p>
Intrigerend is ook waarom iemand zijn/haar klassieke Volvo niet dagelijks gebruikt...

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2005 22:49 #73887 door
Twee jaar terug in november geheel onbevangen begonnen met een gasgestookte Opel Manta uit '73, min of meer voor de kosten. Dat bleek tegen te vallen (verbruik LPG was hoger dan vermoed en onderhoud kost ook wat) maar o jee... accuut verslingerd aan oldtimerrijden en bijbehorende motortechniek. Alleen had dat Mantaatje een groot nadeel als je tussen vrachtverkeer naar je werk rijdt: geen gordels, geen hoofdsteunen, geen kooi, geen kreukelzone, geen schijfremmen. Verder had ik er niet veel op aan te merken (ofwel het moest zijn dat de rest van de wereld hem heel lelijk vond) maar toen ik op zeker moment een 142 tegenkwam voor een acceptabele prijs ben ik overgestapt. Overigens nog altijd met een dubbel gevoel, want hoewel ik 'm best mooi vind, sprak het jaren 70 design van de Opel me wat meer aan en ook over het spartaanse karakter van de B20-motor ben ik het nog niet met mezelf eens. Maar misschien komt dat ook doordat er nog dingen aan mis zijn die ik nog niet heb uitgevonden... daarom lees ik dit forum ook intensief :-)

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2005 22:55 #73886 door
Na eerst een paar jaar in een kever gereden te hebben werd het tijd om wat groters te rijden. Ik heb altijd iets gehad met oude dingen (niet voor niets ben ik antiek-restaurateur). Het is gewoon nooit bij mij opgekomen een "moderne" auto te rijden. In mijn jeugd heeft mijn vader een ford falcon station uit 66 meegenomen uit amerika en mijn combi(ook uit66) geeft mij datzelfde gevoel weer terug. Het liefst zou ik iedere dag aan mijn combi klooien....Het leuke is ,je leert er steeds weer wat bij.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2005 23:11 #73885 door
In de garage naast die van mijn opa werd er vaak aan amazons gewerkt. Zo ben ik er verliefd op geworden. Vooral de 2-deurs modellen vanwege de prachtige lijnen, echt onnavolgbaar. Maar ik wilde wel een goed exemplaar kopen en heb er dus pas een gekocht toen ik een redelijk goede kon betalen. Ik had er nog nooit in gereden, maar ik was compleet verkocht toen ik bij een klassiekergarage zomaar een Amazon mee kreeg om eens te proberen. DIT MOEST IK HEBBEN. Wat was ik blij toen ik na een lange lange zoektocht mijn duitse saaie degelijkheid aan de kant kon zetten en gewoon iedere keer weer lekker in die mooie stoelen kan wegzakken en over het grote stuur naar die mooi golvende motorkap mag kijken van mijn Combi........zucht.....

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD