dom

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2005 10:25 #53625 door
dom is gemaakt door
Wat heet, dom?

Dit weekend een beetje onderhoud aan mijn 142 gedaan, ontsteking gesteld en gereinigd, luchtfilter bekeken (moet een nieuwe in), alles nagelopen. Vervelend dat die motor maar niet lekker wil lopen, dacht ik nog, om vervolgens nog een uurtje lekker te griezelen op v44.nl over de mogelijke oorzaken van slecht lopen. Toch maar gaan slapen.

Vanmorgen: 142 wil niet harder dan 70. Verdikke, ontsteking natuurlijk verkeerd. Bijgesteld: wil niet harder dan 50, luid knallend. Ik rij tegen de Vlakebrug op, een heeele hoge brug midden in den polder waar je niet kunt keren. 30. 20. 10 op het hoogste punt, klappend en ploffend en met toeterende achterburen. Toch de top bereikt en in zijn vrij een klein eindje gerold tot net voorbij de brug. Daar, om 7:35 uur, in de snijdende wind, de motor geopend.

Ontsteking gecheckt: was niet vuil of nat. Bougies eruit: geen probleem. Stress, want koud en het werk wacht. Natte neus, traanogen, kromme vingers. Omdat het bijna 5000 km is toch ook het kleppendeksel maar gelicht. Tot mijn oksels in de olie en uiteraard de schroefjes op de grond laten vallen verd*mme. Affijn, een hele bak onderdelen om me heen op de weg, bijna in gedachten onder de bus gelopen en nog geen oorzaak. In mijn wanhoop alles maar weer teruggeschroefd en het nummer van de garage al op mijn GSM gezet.

En toen kreeg ik een ingeving: eens kijken of de motor op benzine wel wil lopen, dan kan ik net naar de garage rijden. En ja hoor, als een tierelier. Sterker nog, omdat ik aan de ontsteking had zitten draaien liep hij toevallig nog prachtig rond ook. Nog gekker. Zo mooi heb ik de motor nog nooit horen draaien. Een limousine gelijk. Het was prachtig als het niet zo stom was.

En stom was het, want pas op dat moment keek ik op de dagteller. 450 km. Zie je wel. LPG-tank leeg.

Wat is onwetendheid toch een groot goed - in een auto stappen, merken dat hij niet goed werkt en dan gewoon naar de pomp rijden ipv je auto uit elkaar vissen op een koude verkeersbrug. Ik haat klassieke Volvo's. Nog vijf minuutjes. Daarna vind ik ze weer prachtig hoor :-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2005 12:35 #73901 door
Beantwoord door in topic dom
Hallo Koert,

Het lijkt me echt een verhaal voor in ons Clubblad! wat een (h)erkenning zullen we hebben, en zo zie je maar je bent nooit alleen met dit soort verhalen. Zo heb ik ooit gewacht op de ANWB, m'n Amazon stopte op een hoek bij een druk kruispunt en kon hem niet meer aan de praat krijgen, De ANWB man erbij en die had de meest simpele oplossing die ik ooit had meegemaakt hij zei letterlijk: je hebt maar twee mogelijk heden je massa of je stroomdraad. Hij enige wat hij deed was schudden aan de draden en het was echt waar daarna startte ie weer als vanouds, je denkt dan wel: dan sta je toch echt voor paal maar wel met een ervaring rijker!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2005 13:03 #73900 door
<p>
Vraag maar eens aan Huke Basart hoe je van je benzinenmeter een "dual gauge" kunt maken, zodat hij de LPG-tankinhoud aangeeft als je op LPG rijdt. Of monteer een tweede brandstofmeter.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2005 13:06 #73899 door
O, maar de dagteller is doorgaans heel betrouwbaar... elke meter staat of valt met het gegeven, dat je er op moet kijken...

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2005 15:40 #73898 door
Zo ben ik ooit, notabene na het verwijderen van een verstandskies, op het parkeerterrein van het ziekenhuis een uur bezig geweest mijn Combi te starten. Uiteindelijk laten afslepen door de buurman en onderweg nog twee sleepkabels gebroken bij vergeefse pogingen toch de motor aan de gang te krijgen. Pas na een paracetamolletje thuis, dacht ik aan de zelfingebouwde startonderbreker.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2005 20:19 #73897 door
De vlakebrug ligt niet toevallig in België ?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2005 20:56 #73896 door
Ed
Als je de Vlaketunnel weet te vinden, dan ligt die brug er naast namelijk. ( n.l. ter plaatse van de A58 bij het Kanaal door Zuidbeveland, Zeeland)
Als je zin hebt moet je eens met de Zeelandrit meedoen van afd ZW , dan word je geografische kennis van Zeeland wat rijker.

groetjes Hans

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2005 20:57 #73895 door
Ik ben een keer mijn sleutels vergeten,dat kan iedereen overkomen,maar als je een familielid zó gek heb kunnen krijgen om je van Dordrecht naar Geleen te brengen om de gestrande otomobiil te gaan halen.....hij lachte wel.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2005 21:07 #73894 door
Vergeef me een klein Belgen mopje.....Zeeland dat ligt toch naast Australië ?

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD