dual gauge
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-03-2005 09:06 #53616
door
dual gauge is gemaakt door
na een ervaringuitwisseling over 'domme' doch leerzame acties kwam de volgende opmerking naar boven:
Vraag maar eens aan Huke Basart hoe je van je benzinenmeter een "dual gauge" kunt maken, zodat hij de LPG-tankinhoud aangeeft als je op LPG rijdt.
ik ben wel benieuwd, ik heb mij er nog niet eerder in verdiept, maar mijn auto is dermate goed, dat ik voor dit soort luxe klusjes graag tijd neem. wei kan mij vertellen hoe het werkt? kan ik simpel een extra draad vanuit de LPG-drukmeter(op je ank)via de schakelaar laten lopen naar de benzinemeter, maar dan moet de kable vanuit de benzinetank ook via de schakelaar, of kan het eenvoudiger, of vergeet ik iets essentieels?
ik hoor het wel
Vraag maar eens aan Huke Basart hoe je van je benzinenmeter een "dual gauge" kunt maken, zodat hij de LPG-tankinhoud aangeeft als je op LPG rijdt.
ik ben wel benieuwd, ik heb mij er nog niet eerder in verdiept, maar mijn auto is dermate goed, dat ik voor dit soort luxe klusjes graag tijd neem. wei kan mij vertellen hoe het werkt? kan ik simpel een extra draad vanuit de LPG-drukmeter(op je ank)via de schakelaar laten lopen naar de benzinemeter, maar dan moet de kable vanuit de benzinetank ook via de schakelaar, of kan het eenvoudiger, of vergeet ik iets essentieels?
ik hoor het wel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-03-2005 09:45 #73933
door
Beantwoord door in topic dual gauge
Kijk eens op
hukebasart.nl
voor zijn systeem. Of voor een goedkopere oplossing op
www.tinustechniek.tk
klik op <i>gebruiks amazon</i> en dan <i>de amazon</i> voor een iets goedkopere zelfbouw oplossing
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-03-2005 09:47 #73932
door
Kijk eens op
hukebasart.nl
voor zijn systeem. Of voor een goedkopere oplossing op
tinustechniek.tk
klik op <i>gebruiks amazon</i> en dan <i>de amazon</i> voor een iets goedkopere zelfbouw oplossing
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-03-2005 23:39 #73931
door
de draad van de benzinevlotter naar de benzinemeter wordt onderbroken en verbonden met het bij geleverde relais.Op het moment dat je op gas rijdt is je gasafsluiter bekrachtigt en is daar 12volt die gebruik ik om het relais te schakelen.Op je Gas tank is een speciale gever gemonteerd die de juiste Ohmse weerstand heeft gelijk aan je benzine vlotter