pech, pech, pech!!! maar niet afgekeurd!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2005 18:45 #53591
door
pech, pech, pech!!! maar niet afgekeurd! is gemaakt door
Sjonge jonge wat een pech. Ik had vandaag RDW keuring, erg hard naar toe gewerkt en net krap aan dat ik dacht `het moet kunnen`. Ik moest om 15:30. Toen ik om 14:00 uur dacht te gaan (normale reistijd 30 min), wilde de P1800 niet starten. De laatste tijd wel vaker problemen gehad, het lijkt wel of de vonk niet sterk genoeg is, wel vonk en benzine maar geen ontbranding. Na geprobeerd te hebben de bougies schoon te maken maar een eindje slepen. Daar wilde ie wel mee starten. Wel moeilijk maar hij liep. Toen ik voor de eerste keer 80 reed bleek dat de manier waarop ik mijn grille vastgemaakt had toch niet goed genoeg was, dus die vloog eruit! (ik heb 'm teruggevonden en hij is nog heel) Uiteindelijk kon ik iets langer dan een uur te laat vertrekken. Dus dat ging moeilijk worden, en dan helemaal als alle lichten en spoorbomen je ook tegen zitten. En om het dan helemaal af te maken merkte ik op de snelweg dat m'n AMP lampje ging branden, de temperatuur liep omhoog en de motor maakte ineens veel minder geluid.... De V-snaar gesprongen. Uiteindelijk de wegenwacht gebeld en na een uurtje wachten weer naar huis omgekeerd. De RDW niet gehaald, maar niet afgekeurd
Wat een pech... over een paar weken maar opnieuw afspreken en kijken of het dan wel lukt. Tja ik zie het maar als kinderziektes, en die gaan er alleen uit door er mee te rijden... Toch naar dat je daar een kenteken voor nodig hebt. En zo is het wel erg duur...
Groet, Jacco
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2005 19:15 #74039
door
Beantwoord door in topic pech, pech, pech!!! maar niet afgekeurd!
Ach, je moet maar denken weer wat meegemaakt
Die bevestigingsstrips zou ik iets verder buigen, dus een mooi bochtje dat achter de grille klemt.
Als je hem erin duwt moet hij echt op z'n plaats klikken.
Laat ik nou al jaren met een reserve V-snaar rondrijden en dat nou nooit meemaken....zet hem overigens niet te strak daar kan je dynamo lager ook niet tegen.
Bobine even vervangen (2e hands...)en wellicht dan wel een goede vonk.
Die bevestigingsstrips zou ik iets verder buigen, dus een mooi bochtje dat achter de grille klemt.
Als je hem erin duwt moet hij echt op z'n plaats klikken.
Laat ik nou al jaren met een reserve V-snaar rondrijden en dat nou nooit meemaken....zet hem overigens niet te strak daar kan je dynamo lager ook niet tegen.
Bobine even vervangen (2e hands...)en wellicht dan wel een goede vonk.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2005 19:34 #74038
door
Man man man....... Volgende keer wat meer rondjes rijden in het Lunterse Buurtbos...... Kijk wel even of je de oorzaak van de V-snaar breuk kunt vinden, want dit komt niet echt vaak voor.
Die bobine zou ik ook gewoon even uitwisselen en kijken hoe die dan loopt.
Op naar de herkeuring.....
Die bobine zou ik ook gewoon even uitwisselen en kijken hoe die dan loopt.
Op naar de herkeuring.....
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2005 19:45 #74037
door
De eerste keer dat ik, met een motorfiets, naar de RDW moest, kreeg ik een lekke band! En dan heb je natuurlijk geen spuitbusje bij je.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2005 22:09 #74036
door
Mooi verhaal! Wat een pech zeg. Ik had een keer ook zoiets toen ik naar mijn diploma-uitreiking moest. Auto net uit de garage, maar ik was de snelweg nog niet op of de motor kookte al bijna. Oorzaak: koelvloeistof lekte! En daar was hij nou net voor naar de garage geweest...<br><br>
Dus gelijk weer naar de garage gereden en het bleek slechts een kwestie van een het aandraaien van een slangklem... Was nog op tijd
Dus gelijk weer naar de garage gereden en het bleek slechts een kwestie van een het aandraaien van een slangklem... Was nog op tijd
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2005 23:08 #74035
door
Ik dacht dat IK pech had op de Vlakebrug, eerder deze week, maar je ziet... het kan altijd weer erger. Ik leef met je mee! En dat van die bobine, dat kan ik beamen. Gisteren nog een andere bobine geplaatst om even te testen of daar 'mijn' huidige storingen door veroorzaakt worden. Bleek niet het geval, maar de motor startte ineens wel in 1 keer. Dat had'ie al maanden niet gedaan!