wraak

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2005 22:24 #53574 door
wraak is gemaakt door
Vanwege opknappen woning en verhuizing heb ik m'n Amazon de laatste tijd veel gebruikt en weinig onderhouden. Tevens heb ik voor een goede vriendin wat lastige elektrische gremlins aan haar 740 verholpen. Lijkt wel of m'n Amazon wraak wil nemen voor het feit dat ik <i>hem</i> geen aandacht heb geschonken. Na een snelwegrit heeft ie ergens 5 minuten gestaan en in die tijd aardig wat oliedruppels her en der over de stoep verspreid. Even met de zaklamp onder de motorruimte gekeken...de voorbrug zit van links tot rechts vol met olie (incl. de draagarmen) , zelfs de stuurstangen. Voorts natuurlijk de hele carterpan en de startmotor, eigenlijk de hele onderkant van de motor. En op de motorsteun onder de benzinepomp staat en plas olie.
<p>
Nu zit de olie dus zo verspreid dat ik niet kan zien waar die vandaan komt. Tevens loopt het er niet zo hard uit dat je het lek kunt aanwijzen. De meeste olie zit wel vooraan de motor. Mijn verdachten zijn carterpanpakking, distributiekeerring (is nog vilt) en benzinepomp (hingen al een tijdje een druppel olie aan). De carterventilatie zit niet verstopt, heb ik effe gecheckt. Nog meer mogelijkheden waar ik komend weekend naar op jacht kan?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2005 23:02 #74134 door
Beantwoord door in topic wraak
ik gok op je benzinepomp

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2005 08:58 #74133 door
Ja ze hebben karakter! Ik zou eerst de boel zo goed mogelijk schoonmaken. Daarna kan je kijken waar het vandaan komt. Success!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2005 09:23 #74132 door
Na schoonmaak het blok bestuiven met talkpoeder. Je krijgt dan mooie loopsporen die je kunt terugvolgen naar de bron.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2005 10:17 #74131 door
Ik spreek mooie auto's altijd aan als 'haar' en 'zij'. Geen wonder dat ze boos is! Enne... bij mij was het gewoon een paar losse schroefjes van de dekselpakking...

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2005 10:18 #74130 door
Wellicht heb je een zelfdenkende amazon die een anti-roest behandeling uitvoerde... <br> Ik schat dat je krukaskeering het loodje heeft gelegd, maar maak alles even schoon en check waar het vandan komt zou ik zeggen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2005 11:11 #74129 door
Kan je krukaskeerring of benzinepomp zijn; ik zou de motor even schoonspuiten in de wasstraat, en daarna gelijk een stukje rijden. Dan zie je waarschijnlijk wel een vers oliespoor lopen als ie echt zoveel lekt. Dan heb je de boosdoener in ieder geval te pakken!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2005 21:09 #74128 door
Ik zat laatst met precies hetzelfde! Echt hoe jij het beschrijft. Koop dus maar alvast een krukaskeerring....

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2005 21:22 #74127 door
Dat stemt me niet vrolijk, want die krukaskeerring heb ik anderhalf jaar geleden vervangen door een rubberen exemplaar...

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD