beginnend volvorijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-03-2005 12:23 #53569
door
beginnend volvorijder is gemaakt door
Ha volvo rijders, sinds kort ben ik in het bezit van een redelijk gammele Amazon. Ik studeer in Leiden en heb geen plek om hem om te knappen, nu zien jullie natuurlijk het probleem, ik ben al blij als ik onderdelen kan kopen, laat staan een stalling huren...
Daarom doe ik een beroep op jullie ervaring. Heeft iemand suggesties waar ik in de regio leiden kan sleutelen...? Ik wil de Amazon ik kwestie graag op de weg houden, maar als het zo nog lang doorgaat rot hij onder mn ogen weg.
Daarom doe ik een beroep op jullie ervaring. Heeft iemand suggesties waar ik in de regio leiden kan sleutelen...? Ik wil de Amazon ik kwestie graag op de weg houden, maar als het zo nog lang doorgaat rot hij onder mn ogen weg.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-03-2005 15:08 #74174
door
Beantwoord door in topic beginnend volvorijder
Is dit niet iets waar je aan moet denken voordat je een auto koopt? De prijzen voor een stalling liggen in het westen zeer hoog.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-03-2005 15:23 #74173
door
Je kan toch ook gewoon een waterdichte hoes erover heen doen? Dat scheelt in ieder geval een stuk.
En tsja, wat je ook goed moet bedenken: Moet ie goed rijden of moet ie mooi tonen?
Daarnaast moet je jezelf goed afvragen of de auto het wel waard is. En, in veel stallingen mag je ook niet sleutelen. Auto neerzetten, accu los en klaar. Af en toe mag je ff de motor laten lopen, that's it.
Stalling in de randstad is dacht ik iets van 150 euro de strekkende meter. Amazon: 4 meter, 600 euro.
En tsja, wat je ook goed moet bedenken: Moet ie goed rijden of moet ie mooi tonen?
Daarnaast moet je jezelf goed afvragen of de auto het wel waard is. En, in veel stallingen mag je ook niet sleutelen. Auto neerzetten, accu los en klaar. Af en toe mag je ff de motor laten lopen, that's it.
Stalling in de randstad is dacht ik iets van 150 euro de strekkende meter. Amazon: 4 meter, 600 euro.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-03-2005 20:14 #74172
door
Als je het rotten tegen wil gaan koop dan eerst eens een blik Owatrol(verfwinkel of een winkel voor scheepsbenodigdheden). Smeer alle verdachte plekken rijkelijk in. Als je de roest niet meteen aan kan pakken dmv uitslijpen /lassen stabiliseer je zo de slechte plekken(dit moet toch ook op straat lukken) en hou je de boel redelijk in tact totdat je er wel de tijd/ruimte voor hebt. Zoek in alle hoeken en gaten en los eventuele lekkages zo snel mogelijk op dmv kit of desnoods ducktape. Zo kun je op een redelijk goedkope manier de boel onder controle houden. Dit soort oplossingen zijn natuurlijk maar tijdelijk maar op deze maier kun je steeds kleine stukjes tegelijk goed aanpakken en wordt het geheel steeds beter ipv slechter! Succes
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-03-2005 20:54 #74171
door
Allereerst welkom bij de club van Volvorijders! Je zult binnenkort wel ervaren hoe leuk het is om op de weg andere Volvorijders (en andere oldtimerrijders) tegen te komen die naar je zwaaien. <br> <br> Maar goed, een waterdichte hoes (autopyjama) koop je voor een paar tientjes bij Halfords. Zou ik zeker doen! Blijft je auto lekker droog (ook van binnen als hij lekt) en het beschermt de lak van mensen die erlangs lopen of met hun portieren tegen slaan (hoewel je natuurlijk wel kans hebt op deuken als ze het erg hard doen...). <br><br> Verder wordt het mooi weer, dus tijd genoeg om die roestplekken te behandelen. Dat kan gewoon op straat. Ik heb vorige zomer Novirox gebruikt (koop je ook bij Halfords). Dat stopt het verder roesten en zet de roest om in een zwarte kleur. Werkt bij mijn Amazon prima. Binnenkort ga ik plamuren, als het weer het toelaat. <br> <br> Succes in ieder geval!!!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-03-2005 14:12 #74170
door
Gooi die noviros alsjeblieft weg, liever nog gister dan vandaag. Door ervaringen van anderen en mezelf is dat een absolute afrader, het stopt de roest niet goed. <br> Koop liever Owatrol, dat is goed spul. Verkrijgbaar bij de betere ijzervakhandel, of botenzaak.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-03-2005 17:13 #74169
door
<I>Gooi die noviros alsjeblieft weg, liever nog gister dan vandaag</I>
<br><br>
Oei, echt waar? Nou, dan voordat ik ga plamuren nog maar ff die Owatrol kopen dan. Bedankt voor de tip! Bij Autoindus zeiden ze dat Noverox wel goed was...
<br><br>
Oei, echt waar? Nou, dan voordat ik ga plamuren nog maar ff die Owatrol kopen dan. Bedankt voor de tip! Bij Autoindus zeiden ze dat Noverox wel goed was...
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-03-2005 21:25 #74168
door
Owatrol is goed voor plekken die je gaat overschilderen/spuiten maar ik zou als je plekken aan de buitenkant van de carroserie hebt niet eerst owatrollen en dan plamuren omdat owatrol heel langzaam droogt(ik zou een paar weken wachten).In dat geval kun je beter nadat je de plek goed kaal hebt gemaakt fertan gebruiken...wel goed afspoelen na het inwerken(48uur). Owatrol kun je overigens ook op roestig chroom gebruiken, poetsen met een dotje fijne staalwol gedrenkt in owatrol houd de roest dan weer een tijdje in bedwang. Er is ook "owatrol rls" een mengsel van owatrol en menie, voor stukken die overgeschilderd worden ideaal. Dus: owatrol voor binnenkant deuren, bodem binnen/buiten, stukken die je wilt stabiliseren als je er voorlopig niet aan toe komt, als toevoegng aan verf etc. "RLS" Of owatrol vermengt met loodmenie als primer. verder Fertan als anti-roestbehandeling voor het "zichtwerk" Probeer echt zoveel mogelijk roest weg te halen voordat je gaat afwerken met plamuur etc dmv staalborstel/schuren of stralen. Vertinnen is ook nog een optie als je plaat echt goed schoon is.Bij voorkeur op gestraalde plaat, of heel goed schuren.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-03-2005 20:36 #74167
door
Hartelijk dank voor de reacties, de hoes heb ik inmiddels, en het rijden is idd een genot...ondertussen heb ik een sleutelmaatje gevonden wat het werken ook aangenamer maakt. en tsja, ik had het misschien kunnen bedenken voor ik de auto kreeg(letterlijk)...maar gezien mijn gebrekkige ervaring met auto's had ik dit te makkelijk voorgesteld. ik leer echter veel en roei met de riemen die ik heb. tot op de weg...groet Bouke