is dat alles?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2005 18:10 #53568 door
is dat alles? is gemaakt door
Hoi forumlezers,
Ik heb welgeteld 1 reactie gehad op mijn vragen over de Amazon met stuurversnelling. Het bericht is zelfs al van de eerste forumpagina verdwenen, en uit het oog... uit het hart.
Kortom, ik kan me niet voorstellen dat er niet niemand meer is die iets kan melden over Amazones met stuurversnelling of tips heeft waar ik meer info zou kunnen vinden. Ik weet, het gaat niet over techniek maar over historie, maar dat kan ik hier toch ook vragen. Daarom, kijk aub nog eens bij mijn bericht van eergisteren en reageer eens. Als niemand meer reageert komt er misschien er dan toch uit dat de Amazon met stuurversnelling een soort UFO is waar niets meer van valt te achterhalen? Dat lijkt me sterk. Voor de geinteresseerden, via een site in Zweden ben ik er achtergekomen dat volgens de eigenaar met hetzelfde model er 4 van in Zweden zijn.
Groet, Tim

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2005 19:25 #74181 door
Beantwoord door in topic is dat alles?
Vergeef me dit antwoord.....wat verwacht je met zo'n klein aantal ingevoerde wagens.
Enne...niet zo snel boos worden.
Destijds woonde ik aan de Oude Schans in A'dam ('78 weet je nog wel oudje) en daar stond een blauw/grijze 4-deurs Amazon met auto en stuurkolomversnelling.
Dan te bedenken dat automaten in de VS al voet aan wal hadden maar zeker nog niet in NL.
Ik ben mijn boeken maar eens gaan doorspitten en waarempel....de Amazon P1200 was destijds al leverbaar met een "Saxomat" clutch welke via een gidsklep werd aangestuurd door een....jawel....stuurversnelling.
Er was zelfs een doorlopende voorbank leverbaar voor de Amerikaanse markt.
Als je nog even geduld hebt, ik wacht op een "SP" Workshop Manual uit '61 welke ik net via eBay heb aangeschaft.
Hier staat wellicht nog wat over de automaat in.
Zo goed ?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2005 19:37 #74180 door
<p>
Voor het antwoord op je vragen heb je iemand nodig die alles, maar dan ook echt alles van Amazons weet. Bij iedere merkenclub tref je meestal wel zo’n guru aan, maar dergelijke lieden zijn dun gezaaid en de kans dat ze dit forum bezoeken is klein, anders had je al wel een reactie gehad. <br>
In jouw geval zou ik een stukje schrijven in het clubblad, dan is de kans wat groter dat je zo'n expert bereikt. Een post op het Brickboard-forum kan trouwens ook wel eens onverwachte reacties genereren. Baat het niet, het schaadt zeker niet...

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2005 20:04 #74179 door
Misschien een mailtje naar Ulla Bergvall ?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2005 20:43 #74178 door
Ik wil niet zeuren op dit forum ofzo, maar een andere forum engine zou ook wel op zijn plaats zijn! Hoe hopeloos ouderwets dat je alleen maar kunt zoeken in de titels van de berichten en het bericht met de meest recente reactie niet bovenaan staat. <br><br> Maar goed, er is hoop! Op de nieuwe site ( www.v44.nl/v2 ) is een nieuw forum dat er al een stuk beter uitziet, maar waar ik op dit moment nog heel veel foutmeldingen in zie (ws. de reden dat het nog niet officieel online is (?)). En wat gebeurt er met al die berichten die inmiddels op dit forum zijn geplaatst? Het zou toch doodzonde zijn als die allemaal verloren zouden gaan... Nou ja, we zien wel.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2005 21:41 #74177 door
Als het om Libanese auto's gaat, is het misschien een idee om contact te leggen met de Volvo Club of Lebanon: www.volvo.says.it/

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2005 22:23 #74176 door
Dank voor alle reacties! Voor alle duidelijkheid, ik ben niet boos. Maar dat is het gevaar van forums, sommige teksten komen niet goed over. Alle complimenten voor de samenwerking op dit forum. Op andere autoforums gaat het niet altijd even gezellig aan toe.
Ik ga er in ieder geval even mee aan de slag.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-03-2005 00:44 #74175 door
Ik heb Lindh en Günter/Wolf ook er bij gehaald, maar ook daarin slechts de vermelding van stuurversnelling 4-bak met doorlopende voorbank voor slechts enkele markten.
Niet de Libanese markt denk ik, tenzij deze auto's komen uit Zuid-Afrikaanse assemblage wat niet logisch lijkt als het stuur links zit.
De auto die ik in pakweg 1982 of 83 zag in Bussum had een Huizer als eigenaar. Na de periode van detentie in het Suezkanaal waren al de (nieuwe) auto's uit de zending toe aan restauratie, zo ook deze, het was een machtig mooie auto om te zien!

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD