veel toeren op snelweg (deel 2)

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2005 19:12 #53550 door
Vanmiddag ben ik langsgeweest bij een clublid en we hebben zowel in mijn als zijn auto gereden. Het was op zich al leuk om eens in een andere Amazon mee te rijden en zelfs ook even zelf te mogen rijden. <br><br> En ja, mijn auto maakt best wat toeren als ik zo'n 80 a 90 km/u rijdt, maar dat is nu niet echt abnormaal. Verschil met de auto van Ron (waar ik dus was) was dat die een overdrive heeft en DAT SCHEELT!!! Tevens zijn er bij mijn auto wel heel veel windgeruis en andere trillingen, piepjes, kraakjes etc te horen. En er zitten op het moment ook wel wat gaten in de carosserie... <br><br> Kortom: misschien maar eens sparen voor een overdrive en snel de gaten repareren, wat extra isolatie in de motorruimte etc. <br><br> En Ron: hartstikke bedankt voor je tijd! Het was een leuk middagje!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2005 04:10 #74267 door
Beantwoord door in topic veel toeren op snelweg (deel 2)
Tsja, die overdrives worden steeds duurder he. Maar denk niet dat windgeruis, kraakjes en piepjes overgaan met een overdrive hoor, het blijft een auto met dakgootjes, ventilatie raampjes en gemaakt zonder wind-tunnel. <br>
Bij de karwei of gamma koop je van die noppenplaat, 9,90 per pak ofzo, tube montage kit erbij, en je motorkap er mooi mee volplakken, ik heb ook het schutbord ermee beplakt, dempt veel. <br> Ook de originele rubbermat op de vloer, of een andere, compleet bedekkende vloerbedekking geeft ook geluidsisolatie. <br> Denk er wel om dat de noppenplaten niet nat worden, dan roest alles weg!<br>
Ik hoop dat je ondanks dit gewoon volvo blijft rijden, en ik zeg altijd tegen mensen die er eentje willen kopen: je moet er van houden, anders wordt je knettergek!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2005 11:00 #74266 door
Beantwoord door in topic veel toeren op snelweg (deel 2)
<i>Maar denk niet dat windgeruis, kraakjes en piepjes overgaan met een overdrive hoor</i><br>
Uiteraard ben ik ook niet in de veronderstelling dat ik de auto helemaal stil kan krijgen en dat wil ik ook niet: het is en blijft een oldtimer.<br><br>
Naar die noppenplaten zal ik binnenkort eens gaan kijken. Maandag ga ik een nieuwe motorkap ophalen, dus misschien handig om die gelijk te beplakken. <br><br>
<i>Ik hoop dat je ondanks dit gewoon volvo blijft rijden, en ik zeg altijd tegen mensen die er eentje willen kopen: je moet er van houden, anders wordt je knettergek!</i><br>
Ik blijf zeker Volvo rijden!!! ;-)

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD