toch effe polsen (142 aangeboden?)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-04-2005 00:27 #53528
door
toch effe polsen (142 aangeboden?) is gemaakt door
De afgelopen weken hebben jullie kunnen volgen hoe de motor van mijn 142 het langzaam begaf en nu waarschijnlijk met een verbrande klep staat. Ik heb inmiddels alle mogelijkheden doorlopen en sta op het punt, toch maar tot reparatie via de garage over te gaan. Tenzij... iemand belangstelling heeft voor een helemaal niet onaardige 142 met APK tot oktober 2005, Zweedse import met een 70 liter LPG-installatie. Want de reparatie (waarschijnlijk een verbrande klep en anders wellicht een distributietandwiel) is voor de handige kenner helemaal niet moeilijk, maar voor mijzelf net te hoog gegrepen. En het laten doen is, hoewel nodig, toch ook behoorlijk duur... Let wel, ik vind het ontzettend jammer, maar ik moet ook zo reeel zijn om te erkennen dat het niet eens kunnen opbrengen van deze reparatie ook wel aangeeft dat ik misschien voorlopig maar even geen oldtimers moet rijden... Heeft iemand wellicht belangstelling? Mail me even op kcapel@zeelandnet.nl. Mocht ik niets vernemen, dan ga ik hem zeer binnenkort toch maar laten repareren en verkoop hem dan voorlopig niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-04-2005 09:56 #74371
door
Beantwoord door in topic toch effe polsen (142 aangeboden?)
Koert, de reparatie van jouw 142 is niet onoverkomelijk. Het mooie weer komt er aan en maak een stappenplan hoe je een en ander gaat aanpakken. Het meeste sleutelwerk kun je zelf en de afstelwerkzaamheden laat je over aan de garage. Genoeg documentatie om je goed uit te leggen hoe het een en ander in elkaar zit. Laat de moed niet zakken, begin gewoon!
Succes!!
Succes!!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-04-2005 15:11 #74370
door
Beantwoord door in topic toch effe polsen (142 aangeboden?)
Cees, dank je wel voor je bemoediging. Ik heb het serieus overwogen, maar weet je: het kost veel tijd. Dat geeft op zich niets, maar ik begin een beetje (ahum!) draagvlak te verliezen bij vrouw en vier kleine kindertjes. Ook heb ik geen sleutelruimte en om nou een kop te reviseren op straat... ik begin ook draagvlak te verliezen bij de buren 
"Rij dan ook geen klassieke Volvo" hoor ik mensen denken en ja... daar zit wat in. Het ging heel lang goed, hoor. Maar ach, ik hoop nog wat langer mee te mogen dan de huidige 29 jaar en wie weet komt er dan ooit een betere gelegenheid om een mooie oude auto te rijden. Dus als ik iemand een plezier doe met een 142, dan is dit het moment. Als ik hem laat repareren moet ik eerst de kosten er weer uitrijden, dus dan duurt het nog wat langer.
"Rij dan ook geen klassieke Volvo" hoor ik mensen denken en ja... daar zit wat in. Het ging heel lang goed, hoor. Maar ach, ik hoop nog wat langer mee te mogen dan de huidige 29 jaar en wie weet komt er dan ooit een betere gelegenheid om een mooie oude auto te rijden. Dus als ik iemand een plezier doe met een 142, dan is dit het moment. Als ik hem laat repareren moet ik eerst de kosten er weer uitrijden, dus dan duurt het nog wat langer.