volvo (studentenbudget)

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2005 21:27 #53523 door
volvo (studentenbudget) is gemaakt door
Goedenavond mede Volvo-fans! Ik ben een ontzettende amazone fan, zoals wel meer mensen. Laatst zag ik op 1 dag 2 prachtige amazone's staan, waaronder een rode, echt een beauty, en ik dacht nogmaals, ja, zo'n auto moet ik toch ook wel snel hebben. Alleen, ik ben nog student..., dus mijn vraag is dan ook: Hoe duur, is het rijden en aanschaffen van een redelijke Amazone, m.a.w, is dit ook mogelijk met een wat beperkter budget, en waar moet je zoal op letten bij aanschaf. Ik heb nog erg weinig sleutelervaring, en in hoeverre is dat nodig bij een Ama?

Groetjes, Steven

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2005 23:21 #74401 door
Beantwoord door in topic volvo (studentenbudget)
Mmm, zo ben ik als student ook begonnen.
Kom eens kijken bij een sleuteldag van een van de Regio's.....ennne ben je al lid, dan praten we onder het genoty van een kopje koffie wel eens verder.
Kijk naar meer dan alleen mooi, om te beginnen !

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2005 23:28 #74400 door
Ik ben ook student, en rij inmiddels al meer dan een jaar amazon combi. <br> Ten eerste: een moderne auto, bijv. een volvo 440 is goedkoper in aanschaf. <br> Het volgende is kijken naar hoeveel je rijdt. Ik rij 25000 per jaar, dus je moet op LPG rijden. Belastingtechnisch gezien is een moderne auto op LPG voor de student niet te betalen: oldtimer dus. <br> Sleutelervaring, tsja, dat leert snel, bovendien heb je de sleuteldagen van de club, of een enthousiaste volvofan die bij je in de buurt woont en vast wel wat wil vertellen. <br> Als je (bijna) alles zelf kan, en je hebt niet een krot van 750 euro gekocht, dan vallen de kosten erg mee. <br> check mijn website www.volvoamazon.web-log.nl , voor alle klussen aan mijn volvo in een jaar. Mail anders naar thomasgroeneveldhotmail.com of misschien heb je ook msn.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2005 08:41 #74399 door
Over het algemeen geldt dat je bij de aanschaf zoveel mogelijk moet uitgeven aan een zo goed mogelijk exemplaar als je budget toelaat. Alleen dan ben je op de lange termijn goedkoper uit. Koop je nu n.l. een bedenkelijk exemplaar, dan zul je zien dat je al snel (veel) geld aan het uitgeven gaat om het ding op de weg te houden.
<p>
Amazons zijn eenvoudige auto's. Sleutelen daaraan leer je al snel. Je hebt eigenlijk maar een paar dingen nodig:<br>
- dit forum,<br>
- technische handleiding (bijv. Haynes),<br>
- gereedschap in Engelse maten (voor sommige bouten kun je volstaan met metrisch, maar er zijn er ook waar je persé een Engelse maat nodig hebt, tenzij je ze graag afrondt,<br>
- beetje technisch inzicht,<br>
- speciale Volvo-remtrommeltrekker.
<p>
Als je lid wordt van de vereniging, dan kun je die laatste en ander speciaal gereedschap ook lenen bij een technisch lid.
<p>
Als je je email-adres achterlaat, dan kan ik je een Engelstalige buyers guide opsturen waarin staat waarop je moet letten bij de aanschaf van een Amazon.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2005 14:40 #74398 door
Ik ben ook student (22) en ik heb nu z'n 1,5 jaar een 122S. Echte onverwachte onkosten heb ik nog niet aan mijn amazon gehad, maar ik heb er dan ook nog maar z'n 6000-7000 km mee gereden. <br>
Maar ik vraag me af of je als je budget laag is wel een goede amazon kan kopen. En een oldtimer kan je dan wel goedkoop verzekeren, je betaald geen belasting en meestal rijden ze op gas, maar als je veel wil rijden kan je denk ik beter een goedkoop (qua aanschaf) golfje kopen. Deze kosten ook bijna niks aan belasting en verzekering.<br>
Maar een oldtimer heeft natuurlijk ook wel weer wat extra's. Ik heb eigenlijk ook geen auto nodig, maar ik had het geld ervoor en ik vind oldtimers heel mooi.<br>
Op www.xs4all.nl/~gertjan/nl/aankoop.html zijn aankooptips te vinden voor het kopen van een amazon.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-04-2005 23:42 #74397 door
Voor Lennard Weekers

ik wil die aankooptips ook wel

bartvijfhuizen(apestaart)hotmail.com

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2005 20:26 #74396 door
Graag zou ik ook die aankooptips ontvangen, eehmm mag ik zomaar Lennard zeggen? Alvast bij voorbaat dank! Mijn email is: ssentel@hotmail.com

Groetjes, Steven

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD