ohoh, dit lijkt me helemaal niet goed

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2005 18:01 #53520 door
Vanwege een olielek heb ik een heleboel dingen verwijderd. Nadat ik ook het carter eraf gehaald had sloeg de schrik me om het hart. Bij de carterplug vond ik allemaal loodgrijskleurige schilfers. In de grotere schilfers is een ronding zichtbaar. Ze zijn 0,5 mm dik. Is, of beter gezegd, was dit een lagerschaal??
<p>
P.S. Voordat ik aan de klus begon liep de motor gewoon...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2005 18:06 #74412 door
Beantwoord door in topic ohoh, dit lijkt me helemaal niet goed
Over wat voor een auto hebben we het hier?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2005 18:33 #74411 door
Dit kunnen twee dingen zin: lagerschalen of stukjes zuiger. Probeer er eens iets vanaf te breken, of (klinkt vreemd) op te kauwen met een kies. Beschrijf eens wat voor gevoel je er bij hebt....Zo kwam ik er ook eens achter dat de stukjes die ik vond van het fiber distributietandwiel waren!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2005 19:00 #74410 door
Oeps, vergeten, het gaat om een B20A.
<p>
Het is buigzaam, en als je het verbuigt springt het niet terug, maar blijft het in de nieuwe vorm staan. Er iets vanaf breken gaat dus niet zonder het een paar keer heen en weer te bewegen. Als je er op bijt voelt het zacht aan. Lijkt wel of het lood is...

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2005 19:25 #74409 door
Hee, dat is vreemd. Daar kan ik me niet driect iets bij voorstellen. het alu van de zuigers is niet buigzaam, maar bros. Dat zal gelijk breken bij verbuigen. Voor het babbit van de lagerschalen geldt hetzelfde. Verder zit er geen zacht staal in een B20. wat zo te buigen is. Zijn het misschien stukjes staal van bovenaf, die erin gekomen zijn met olie bijvullen? Is je carterplug magnetisch? Dan is vast te stellen of het een ferro metaal is.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2005 21:59 #74408 door
Misschien stukjes koppakking? Ik heb ook koperen koppakkingen gezien op ebay. En het materiaal van de pakking die ik er laatst op heb gezet was aluminium met een kunststof laagje erop. Hier zitten ook gaten in van allerlei afmetingen (ook 0.5cm).

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-04-2005 12:48 #74407 door
De dikte van de schilfers die ik vond is 0,5 mm (geen cm). En de ronding die ik bedoel is zoals die ook bij een lagerschaal loopt...
<p>
Ik ben gisteravond even langs een collega-Amazon-rijder geweest die daadwerkelijk te maken heeft gehad met oliedrukverlies tijdens rijden en als gevolg daarvan kleine schilfertjes van de lagers in het carter. Die zien er anders uit, n.l. de kleur van aluminiumfolie, maar dan dunner.<br>
Ik ga binnenkort even langs een revisiebedrijf met de gevonden schilfers om te horen wat hun mening is...

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-04-2005 15:12 #74406 door
Je kunt ook je oliedruk eens meten. Als er echt zulke stukken uit je lagerschalen slijten zal de druk ook wel flink minder geworden zijn.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-04-2005 21:38 #74405 door
Is het niet iets van een carterpakking? Daar heb je ook veel soorten in.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-04-2005 22:31 #74404 door
voor de liefhebber, nou ja... kan ik een foto mailen hoe een gestript fiber nokkenas tandwiel er uit kan zien. In ieder geval anders dan Lennard omschrijft.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD