Zaterdag heb ik mijn Volvo 142 afgeleverd bij de garage met het idee van verbrande kleppen. In overleg heb ik besloten, eerst te kijken of de auto (afgelopen oktober nog "gekeurd" (ik krijg mijn vraagtekens)) nog APK-waardig zou zijn. Het antwoord is: ja, na minstens anderhalve dag laswerk, ook aan dragende delen, vervanging van lagers en vervanging van schokbrekers en zo nog meer. En dan moeten we met de motorreparatie nog beginnen.
Daarmee houdt voor mij het 142-verhaal alweer op, want dit ligt zowel economisch als technisch geheel buiten mijn bereik. Was het onwetendheid of gewoon het niet willen weten? In ieder geval is het plamuurmes zeer kundig gehanteerd, is me verteld. Anyway, ik heb 10.000 heerlijke kilometers in die wagen gereden en nou kap ik er mee. Wie heeft belangstelling? Veel aan de auto is namelijk wel degelijk prima. Over prijzen worden we het vast wel eens. Mail me voor informatie: kcapel@zeelandnet.nl. Later vandaag komt de auto op marktplaats, maar ik geef volvoliefhebbers graag voorrang!