nummerplaat vervangen

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2005 07:59 #53490 door
nummerplaat vervangen is gemaakt door
Nu de grote opknapbeurt bijna af is en ik mijn amazon weer aan het opbouwen ben, komt er een moment dat ik de oude nummerplaten er weer op kan zetten. Deze zien er echter niet meer uit en ik vraag me af of ik gewoon nieuwe kan laten maken (en dan het liefst natuurlijk blauw en met die opgezette letters en cijfers). Kun je die zomaar laten doen en door wie? Ik kan me herinneren van een keer dat ik mijn nummerplaat ben verloren bij mijn motor dat ik eerst aangifte moest doen bij de politie en dan pas een nieuwe plaat kon bestellen. Moet dat nu ook weer?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2005 08:32 #74561 door
Beantwoord door in topic nummerplaat vervangen
Voor een klassieker kun je gewoon platen bestellen zoveel je wilt. Ook de blauwe met witte plastic letters. Aangifte is niet nodig. De meeste automaterialenfirma's kunnen ze bestellen(kenteken meenemen). Je moet meestal een weekje geduld hebben. Ze zijn wel aanmerkelijk duurder dan de gewone.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2005 10:35 #74560 door
hoi mike, mijn nummerplaten waren ook versleten, ik heb bij scandcar nieuwe besteld, je kan gewoon het kentekennummer doorgeven, ze kosten 16,75 per stuk excl. de btw. succes er mee. ate

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2005 17:30 #74559 door
Officieel mag je alleen met blauwe kentekenplaten rondrijden als het originele kenteken van voor 1976 is.
Heb je een import auto dan mag je uitsluitend met blauwe platen rijden als je een zogenaamd oldtimer kenteken hebt. Is aan te vragen middels een speciaal formulier van de FEHAC. Voor oldtimers van voor 1973 zijn de bekende letter reeksen DE, DL, AE, AH etc gevolgd door 4 cijfers. De overgangsreeks van '73 - '76 heeft YA in het midden met 2 cijfers ervoor en 2 erachter. Soms zie je wel eens oldtimers rondrijden met 2-letters, 2-cijfer, 2-letter combinatie op blauwe platen. Dit is dus officieel verboden; oom agent kan je ervoor bekeuren en je auto komt niet door de APK.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2005 19:18 #74558 door
<p>
Kleine correctie: <br>
Blauwe kentekenplaten zijn toegestaan voor automobielen die een datum eerste toelating hebben vòòr 1-1-1978. <br>
De "historische" kentekens met YA etc. in het midden, kunnen dan ook worden verstrekt voor de bouwjaren 1973 t/m 1977.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2005 22:02 #74557 door
Dank voor de antwoorden.Ik begrijp dat ik gewoon mijn oude blauwe kentekenplaten kan laten vervangen door nieuwe zonder hiervoor aangifte bij de politie te doen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2005 15:43 #74556 door
Hallo Mike,

Zorg wel dat je erbij zegt dat het LUXE blawe platen moeten zijn als je ze besteld. De levertijd is een paar dagen. Ga geen gaten boren in de nieuwe platen, maar maak het eens helemaal af met mooie chrome randen eromheen! Staat geweldig!!!

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD