trekkracht

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2005 17:38 #53465 door
trekkracht is gemaakt door
moest vandaag in rotterdam zijn op een oud industrieterrein. Daar moest ik naar boven rijden via een vrij stijle oprit. Daar had mijn amazon (b20/1970) het behoorlijk moeilijk mee in zijn 1. Nou lees ik altijd dat mensen de bergen in gaan met hun amazon met caravan erachter dus je zou zeggen dat zo'n hellingbaan een eitje moet zijn. Mijn vraag: ligt het aan mij, mijn auto of is het normaal?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2005 19:17 #74673 door
Beantwoord door in topic trekkracht
hoi eric, ik heb een amazon b20/1969 en herken dit beeld totaal niet, ook ik ben regelmatig een helling op geklommen, zonder probleem. ik heb te wienig verstand om nu zo te zegge of het je compressie os je koppeling of je achteruitrijlampje is. succes.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2005 19:51 #74672 door
wat de reden is weet ik ook niet,maar het is niet normaal ik heb een B18 en mijn caravan weegt 1400 kg en hij heeft daar echt geen moeite mee,het zou inderdaad de compressie (zuigerveren)kunnen zijn.succes

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2005 21:12 #74671 door
Ik herken het wel een beetje, maar mijn B20A wordt dan ook binnenkort vervangen door een revisiemotor. Leeg en op het vlakke was er weinig op m'n Amazon aan te merken, maar in de bergen of met een veel wind vangende aanhanger met huif was ie niet vooruit te branden. Vooral die aanhanger was een verrassing...
<p>
Compressie bleek aan de lage kant. Meet die maar eens bij je motor...

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2005 21:17 #74670 door
Hallo,Eric.
Ik heb met mijn Amazone ook bwj 70 precies het zelfde,ik heb mijn knaus caravan om deze reden(+900kg) erom verkocht.
Ik ben er nu pas achter gekomen dat het motorblok toch gereviseerd moet worden,dan maar sleutelen.
inmiddels heb ik wel weer een caravan(oude constructam) gekocht,en wel in stijl achter onze amazone.
vr.gr mart bouhuis

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2005 11:41 #74669 door
Vanaf welke waardes is de compressie echt te laag? Ik weet dat het ' nieuw' bij mijn motor rond de 12 moet liggen. En bij mij liggen ze nu rond de 10,2. Is dat nog prima? Hij rijdt en trekt goed.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2005 12:27 #74668 door
Wellicht kan het ook nog liggen aan je brandstof. Als je LPG rijdt, moet je rekening houden met vermogensverlies. LPG is minder calorierijk. Overigens is een combinatie van alle voornoemde factoren ook mogelijk en dan kom je met veel kleine beetjes vermogensafname netto toch nog tot een behoorlijk verlies.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2005 15:51 #74667 door
<p>
Laat eens een lektest doen. Het kan zijn dat je zuigerveren bv. voor 30% lekken, maar dat de compressie toch nog redelijk goed is. Zoiets veroorzaakt wel een merkbare vermindering aan trekkracht.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD