amazon staat scheef

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2005 16:58 #53439 door
amazon staat scheef is gemaakt door
Bij mijn amazon '70 zijn de onderste fusees vervangen. Bij het monteren bleek dat de oude op de onderste draagarmen waren bevestigd in plaats van eronder. De nieuwe zijn nu goed geplaatst maar nu staat de voorkant dus 3 cm hoger. De auto leunt nu enigzins naar achteren wat ik niet zo mooi vindt. wat ik me nu afvraag is of de voorkant nu te hoog is of de achterkant te laag. Weet iemand wat de originele hoogte is van zeg middelpunt naaf tot aan de schermrand van de voorwielen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2005 17:37 #74769 door
Beantwoord door in topic amazon staat scheef
net gemeten: 38 cm, op het oog de goede hoogte, fusees ónder de onderste draagarmen gemonteerd. Wat mij onlogisch voorkomt in jouw verhaal: als de onderste fusees óp de draagarmen gemonteerd waren en nu er ónder, dan zou de voorkant nu toch juist láger moeten staan?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2005 19:38 #74768 door
Als de auto een LPG tank heeft of regelmatig met een aanhanger rijdt is het aannemelijk dat de achterveren wat vermoeid en doorgezakt zijn. Je zou aan zware LPG veren kunnen denken, dat brengt de auto een mooi eindje omhoog.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2005 19:41 #74767 door
De onderste fusee's moeten van onderaf in de draagarm gemonteerd worden. Doorzakken van de (achter)veren - zeker met gastank - gebeurt op leeftijd. Dat was bij mijn Amazon (ook een 70-er) niet anders. Ik heb een paar jaar geleden ervoor gekozen om alle vier de veren te vervangen. Sindsdien vind ik hoe m'n Ama op z'n wielen staat "precies goed".
<p>
De afstand kan ik nu niet opmeten want in afwachting van een motortransplantatie is er al heel wat gewicht uit de motorruimte verdwenen. Nu staat ie dus wat hoger dan standaard.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2005 22:48 #74766 door
Henry, bedankt voor het meten. Het klinkt zo missschien onlogisch maar anders gezegd zit het zo. De aansluiting wiel en fusee blijft gelijk, dus ook de afstand van de grond tot aan de fusee. De draagarm is nu dus weer boven op de fusee geplaats en hiermee dus de gehele auto.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2005 22:52 #74765 door
er zouden met de tank 'verzwaarde' veren zijn gemonteerd volgens de vorige eigenaar. ik ga morgen ochtend even meten aan de voorkant.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD