snap dr niks meer van

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2005 14:06 #53434 door
snap dr niks meer van is gemaakt door
Ok, mijn B20B blok. Nieuwe distributie, nieuwe gaskop, compressie overal bijna 12, krukaskeering ongeveer 15000km geleden vervangen. Draait als een tiet, alleen.... verbruikt LITERS olie.
Ik heb inmiddels alle slangen schoongemaakt, het ontluchtingskastje? aan de zijkant van het blok schoongemaakt, veel sludge dus je zou denken dat de overdruk problemen verholpen moeten zijn.... NOU DUS NIET !... ik wordt gek, wat kan het nog meer zijn ???

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2005 16:19 #74789 door
Beantwoord door in topic snap dr niks meer van
Goede compressie is geen garantie voor een laag olieverbruik. Heeft het uitlaatgas, als de motor op LPG loopt, een typische LPG uitlaatgas geur? Ik neem aan dat je dat wel kent. Als de motor olieverbruikt, zla het uitlaatgas een vieze geur geven. Dit is vooral goed te merken als je bijvoorbeeld op de snelweg rijdt, en het tochtraampje open doet aan de bestuurderskant. Dan trekt de lucht vanzelf naar binnen. Als je het dan ruikt, weet je zeker dat de olie gewoon verbruikt wordt. Als de motor niet ekt kan het toch ook nergens anders naartoe? Ik denk dan echt aan versleten olieschraapveren...

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2005 18:47 #74788 door
de motor heeft de typische lpg geur, vrij sterk maar ruikt niet naar olie. Ook zie ik geen walmen olie als ik bij hogere toeren, bijvoorbeeld op de snelweg mn gas loslaat en de auto laat afremmen op de motor

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2005 18:48 #74787 door
Wat ook handig is om te vermelden is dat de olie weldegelijk ergens uitgedrukt wordt, het blok en de onderkant van de wagen is erg vet.... alleen dus geen idee waar het vandaan komt

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2005 19:26 #74786 door
Benzinepomp? Motor kan hier olie lekken, bij mij was het een kwestie van moeren aandraaien, en bijna een halve liter olieverbuik per 1000 km terug gebracht naar bijna niks.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2005 21:28 #74785 door
Ik wil geen valse hoop bieden, maar ik heb eens zoiets gehad waarbij het zo simpel bleek te zijn als een lekkend kleppendeksel. Aan de achterzijde van het blok (waar je net niet goed kunt kijken) sloot het niet goed aan...

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2005 23:04 #74784 door
Trek je carterpan ook eens goed na.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2005 22:26 #74783 door
Als er geen lekkages zijn,denk ik aan de zuigerveren.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2005 22:59 #74782 door
Waar je ook nog naar kunt kijken is of al je (onderdruk)slangen wel goed aangesloten zitten.
Ik heb het een keer gehad doordat ik een slang zonder de juiste nippel (dus niet met kleine opening) aangesloten had van het inlaatspruitsuk naar de olievuldop of carterontluchting er grote hoeveelheden olie werden verbruikt.
Doordat de dosering erg gelijdelijk was brandde alles netjes op.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2005 02:41 #74781 door
De slang van de Carterontluchting zit op het spruitstuk en de slang van de olievuldop op het luchtfilter. B20B met dubbele SU's.... dit klopt toch ?

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD