loop of sloop?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-05-2005 11:07 #53335
door
loop of sloop? is gemaakt door
Hoi mede Volvo liefhebbers.
Ik ben al enige jaren in het bezit van een '69 Amazon. Technisch is ze in goede staat (nieuwe remmen, nieuwe! motor, nieuwe dynamo, etc), maar.. de carrosserie... Naast de typische plekken als voorruit stijl, onderkant portieren, boven ribbelplaaten achter (helemaal door), R vscherm boven koplamp, en behoorlijk wat plekjes rondom. Daarnaast is het interieur ook niet mooi.
Ik zou de Amazon echter graag voor het nageslacht willen bewaren. Maar ik vraag mij af of dit wel een verantwoorde beslissing zou zijn. Ik ben handig, maar heb geen ervaring en ook geen tijd om deze klus te klaren. Ik heb echter wel een redelijk budget. Het gaat mij voornamelijk om het plaatwerk.
Wat zijn jullie ervaringen met een dergelijke restauratie? Zijn er wellicht mensen die dit een leuke bijverdienste vinden?
Ik zou graag wat meningen/ ervaringen horen.
Met vriendelijke groet,
Casper Teijgeler
Ik ben al enige jaren in het bezit van een '69 Amazon. Technisch is ze in goede staat (nieuwe remmen, nieuwe! motor, nieuwe dynamo, etc), maar.. de carrosserie... Naast de typische plekken als voorruit stijl, onderkant portieren, boven ribbelplaaten achter (helemaal door), R vscherm boven koplamp, en behoorlijk wat plekjes rondom. Daarnaast is het interieur ook niet mooi.
Ik zou de Amazon echter graag voor het nageslacht willen bewaren. Maar ik vraag mij af of dit wel een verantwoorde beslissing zou zijn. Ik ben handig, maar heb geen ervaring en ook geen tijd om deze klus te klaren. Ik heb echter wel een redelijk budget. Het gaat mij voornamelijk om het plaatwerk.
Wat zijn jullie ervaringen met een dergelijke restauratie? Zijn er wellicht mensen die dit een leuke bijverdienste vinden?
Ik zou graag wat meningen/ ervaringen horen.
Met vriendelijke groet,
Casper Teijgeler
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-05-2005 12:03 #75196
door
Beantwoord door in topic loop of sloop?
Als je echt van je Volvo houdt, laat je hem toch restaureren? Je hebt nog budget ook zeg je! Lijkt me duidelijke dus... <br><br> Interieur is makkelijk te vervangen en hoeft niet duur te zijn. Verder zijn er genoeg mensen in Nederland die je Ama graag opknappen tegen een normale prijs. Er zijn hier vast wel mensen op het forum die wat namen weten te noemen, toch? Op internet zijn ook genoeg adressen te vinden. Neem eens contact met ze op en ga langs voor een prijsopgave. Probeer erachter te komen of die persoon echt hart voor je auto heeft, is hij (ik ben nog geen vrouwelijke restaurateurs tegengekomen) enthousiast als je de auto laat zien, rijdt/reed hij zelf ook Volvo of in ieder geval een klassieker etc etc. Ik knap altijd af als men begint met dingen als: "goh, dat het nog rijdt" en "valt zeker niet mee om het rijdend te houden?" Als je dat overkomt, zoek dan maar verder!
<br><br>
Succes in ieder geval!
<br><br>
Succes in ieder geval!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-05-2005 09:17 #75195
door
Beantwoord door in topic loop of sloop?
Je zegt dat je een redelijk budget hebt, maar niet heel handig bent. Ik zou dan persoonlijk een goede auto kopen bij Scandcar of dergelijke die al (gedeeltelijk) gerestaureerd is. De auto’s kosten op dit moment niet zo heel veel geld, terwijl een restauratie volgens mij altijd meer geld kost en langer duurt dan je gepland hebt.
<br>Vergeet niet dat als de buitenkant er slecht uit gaat zien, de balken eronder waarschijnlijk ook niet zo goed meer zijn.<br><br>Mocht je een nieuwe Volvo kopen, laat hem dan wel goed keuren door een derde partij, en laat vooral op de carrosserie letten.<br><br>Veel succes met je beslissing, en blijf wel Volvo rijden
<br>Vergeet niet dat als de buitenkant er slecht uit gaat zien, de balken eronder waarschijnlijk ook niet zo goed meer zijn.<br><br>Mocht je een nieuwe Volvo kopen, laat hem dan wel goed keuren door een derde partij, en laat vooral op de carrosserie letten.<br><br>Veel succes met je beslissing, en blijf wel Volvo rijden