volvo orgineel houden of niet ?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2005 16:41 #53271 door
Was benieuwd naar de orginaliteits zoektoch van iedereen. wie zweert er bij het orgineel houden van zijn wagen en waarom. En wie maakt het niet zoveel uit en waarom ?
Zelf ben ik van mening dat mijn volvo niet perse orgineel hoeft te blijven, bijvoorbeeld voor de veiligheid een 3e remlicht op het achterraam, inmiddels ook een leuke geluids instalatie met cd spelert. Wat extra schakelaartjes hiervoor in het dashboard onder de radio (geboort ja :-( ) en niet orginele hella stralertjes op de voorbumper. Volgens mij ook te grote banden (195-65-15) onder de brede GT velgen. Mijn redenatie is eigenlijk..... het is nou eenmaal niet meer 1969 toch ??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2005 17:24 #75482 door
Beantwoord door in topic volvo orgineel houden of niet ?
Hoi Bart, qua originaliteit hebben we hier in de club en wel op de site een redelijk overzichtelijk en compleet naslagwerk. Als auteur daarvan heb ik enig recht van spreken: ja, ik kan het bijzonder waarderen als iemand zijn/haar auto in originele en showroom staat kan houden. En neen, ik heb er geen enkele moeite mee als iemand zijn/haar auto aanpast aan zijn/haar behoeften of smaak. Het is tenslotte JOUW auto en jij moet je happy voelen bij de modificaties die jij aanbrengt, alhoewel...
Er was eens een 1959-er Amazon in de club op origineel hollands kenteken die met heel veel liefde en minitieuze aandacht voor detail in de jaren 90 is gerestaureerd naar concoursstaat - en dat vergt nog veel meer inspanning dan showroomstaat.

Deze auto is door een volgende eigenaar voorzien van een lpg installatie, ook niks op tegen, edoch zag ik dat van een afstand van 50 meter aan de vuldop die midden in een achterspatbord geplaatst was. Aangezien er legio methoden zijn om dat onopvallend te doen, kan ik me hier aan ergeren, maar tja...als de eigenaar het per sé op deze manier wil doen, dan gaat-ie z'n gang maar.
Overigens is mijn 62-er Amazon ook niet meer 100% origineel geef ik toe, maar aangepast naar mijn wensen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2005 17:55 #75481 door
Zolang mensen geen vlammen op hun auto gaan spuiten, er een hotred (of hoe het ook mag heten) van maken of een luchthapper op de motorkap maken, maakt het mij niet zoveel uit wat mensen met hun auto doen. Ik probeer mijn auto rijdend en optisch in redelijk originele staat te houden. Maar er hoeft van mij echt niet per se een waterpomp van Volvo in ofzo.
<br><br> Uiteindelijk gaat het er om dat je lol hebt van je auto. En smaken verschillen nu eenmaal.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2005 08:21 #75480 door
Ik vind belangrijker dat mensen aandacht aan hun auto geven, en niet alleen maar beunhaas oplossingen toepassen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2005 19:27 #75479 door
Ik denk dat het belangrijk is dat je de originaliteit waarborgt door je veranderingen toepast zonder dat je dat direct ziet. Mijn radio/cdspeler zit onder mijn stoel in die bedien ik met een afstandbediening die ik met klittenband op mijn deur zit. De centrale deurvergrendeling met afstandbediening voor 4 deuren is ideaal. De gasvulopening zit achter de reflector. De langzame dimmer van de binnenverlichting zie je niet, evenals het zoemertje voor de verlichting. De warningschakelaar heb ik uitgevoerd met de schakelaar en hetzilveren ringetje vande andere schakelaars. De airco is subtiel aangepast aan de eisen van deze tijd. De benzinemeter wijst ook de hoeveelheid gas aan dankzij de schakeling van Huke enz.
Een leek moet dus niet kunnen zien dat er modern spul is gebruikt. Zo wilde een kennis van mij het geluid van de radio zachter draaien door aan de knop van de originele radio te draaien! Dat zijn leuke dingen. Groet, Ronald

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2005 19:34 #75478 door
Je zit momenteel dus wel degelijk in 2005 en daarom heb ik de amazon voor dagelijks gebruik uitgerust met geluidsisolatie, rolgordels, achterruitverwarming, rembekrachtiger, hoofdsteunen, IPD reaktiestang en LPG (netjes weggewerkt). Het is zo voor mij een ideale betrouwbare klassieker met moderne trekjes die niet meer extreem zijwind gevoelig is, je redelijk normaal de radio kunt horen en niet als een tank remt.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2005 20:34 #75477 door
Helaas
Ook mijn 142 is niet helemaal origineel meer
In het dashboard zit een moderne navigatieradio
In de kofferbak een subwooferkist met versterker.
Waar ik wel op let is dat alle apperatuur ingebouwd is zonder gaten te boren in de auto.
Ik heb de subwooferkist met montagekit ingebouwd.
De luidsprekers in de hoedeplank zijn afgedekt met roosters uit de jaren zeventig en de luidsprekers voor zitten onder het dasboard bij de ventilatieroosters verstopt.
Ik vind wel dat het onderhoud met kwalitatief goed spul moet gebeuren.
Ik heb dan ook echt een hekel aan zo'n oranje framdop onder de motorkap.
Maar hij moet wel bruikbaar zijn ik rij er toch 400 kilometer per week mee.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2005 23:41 #75476 door
Ronald haalde me de woorden uit de mond. Zolang het er voor een leek maar origineel uitziet, vind ik het ook prima. Bij mijn auto matchen de kleur van de auto en bekleding niet, dus voor kenners val ik toch al door de mand.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-06-2005 15:48 #75475 door
Er is toch helemaal niks mis met je auto een beetje op smaak brengen? Is het een echte zeldzaamheid dan zou ik het niet doen. Maar bijv. een Amazon opleuken is prima. Ik vind jouw modificaties best nog bescheiden. (zeker wat betreft een geluidsinstallatie) en bovendien zou ik niet gauw concessies aangaan omwille van de originaliteit t.o.v. veiligheid.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-06-2005 00:42 #75474 door
Tja, lastig. Natuurlijk moet iedereen doen wat-ie wil, want wie heeft het recht om de norm te bepalen? Maar gevoelsmatig zeg ik: een oude auto is leuk, omdat-ie oud is. Het klassieke maakt 'm klassiek. Dus voor zover veilig en hanteerbaar: hou 'm klassiek. Maar omdat te recht in de leer zijn niet heel praktisch is: hou 'm voor het oog klassiek. Onzichtbare vernieuwde detials moet kunnen. Samenvattend, enigszins metaforisch: liever een kunstheup dan strompelen. Maar siliconen borsten gaat te ver.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD