hoeraaa een ...................
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-06-2005 10:55 #53260
door
hoeraaa een ................... is gemaakt door
..........katterug !!!!
Na 25 jaar ervan gedroomt te hebben heb ik gisteren een PV 544 uit 1964 gekocht.
Over 2-3 weeken kan ik hem ophalen bij Stuurman. Hij heeft dan een grote beurt gehad en APK.
(ben im prinziepe nog in verwachting...)
Ik heb daar nog wat vraagjes. Hij zou meestaal voor de deur moeten staan. Is het handig om er een hoes over te platsen en waar is zo'n hoes te krijgen??
En ik zou er graag een trekhaak aan laten bouwen. Is die nog te krijgen (2de hands of nieuw)?
Bedankt voor jullie antworden!!
Groetjes
Na 25 jaar ervan gedroomt te hebben heb ik gisteren een PV 544 uit 1964 gekocht.
Over 2-3 weeken kan ik hem ophalen bij Stuurman. Hij heeft dan een grote beurt gehad en APK.
(ben im prinziepe nog in verwachting...)
Ik heb daar nog wat vraagjes. Hij zou meestaal voor de deur moeten staan. Is het handig om er een hoes over te platsen en waar is zo'n hoes te krijgen??
En ik zou er graag een trekhaak aan laten bouwen. Is die nog te krijgen (2de hands of nieuw)?
Bedankt voor jullie antworden!!
Groetjes
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-06-2005 15:00 #75525
door
Beantwoord door in topic hoeraaa een ...................
Gefeliciteerd!!, samen met velen deel ik je enthousiasme voor PV (en AM). Ben echter steeds bedroefd te moeten horen dat zo'n auto moet buiten staan, deze verdient minstens een overdekte staanplaats en geen hoes; in de winter toch maar afgesloten, liefst verwarmde, box; en zo weinig mogelijk rijden bij regen/sneeuw. Mijn ervaring na 38 jaar AM rijden: zelfs in ideale omstandigheden zal je AM/PV toch roesten (mijn wagens worden dus niet meer gebruikt bij regen)!
Trekhaak kost bij VOD 192E ex btw, 2de hands uiteraard goedkoper. Groeten van echte 1ste-eigenaar-liefhebber.
Trekhaak kost bij VOD 192E ex btw, 2de hands uiteraard goedkoper. Groeten van echte 1ste-eigenaar-liefhebber.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-06-2005 17:18 #75524
door
Idem proficiat, maar ik steek je een hart onder de riem door te zeggen dat mijn Amazon als zij geluk heeft onder de carport mag staan, maar evenzo vaak gewoon buiten staat en bloot gesteld is aan vogelpoep en andere boomblaadjes. Ik rij overigens zomer en winter, pekel of niet en zelfs in de sahara, maar daar niet elke week. Vaak wassen met veel schoon water - tuinslang en niet slechts een emmertje sop - vooral de wielkasten zorgvuldig bijhouden en zorgen voor een beschermende waslaag niet alleen aan de onderkant en in de holle ruimtes maar ook op de lak. Ik rij overigens Amazon sedert 1968.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-06-2005 17:42 #75523
door
volkomen eens, Siang, met je aanpak en onderhoud: wijze les voor iedereen, speciaal voor de jongeren. Zo rij je inderdaad direct nog eens met je AM/PV naar de sahara of de noordkaap (wat ik reeds in 1970 met nieuwe 1967 AM deed).
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-06-2005 09:10 #75522
door
>> deze verdient minstens een overdekte staanplaats en geen hoes
Hallo,
ik kan deze zin dubbel opvatten. Ik heb mijn auto binnen in de schuur staan (net een prachtig nieuw dak op) en een hoes over de auto tegen het stof. Moet ik uit voorgaande quote opmaken dat ik beter geen hoes kan gebruiken of gewoon dat overdekt beter is dan buiten met een hoes?
Hallo,
ik kan deze zin dubbel opvatten. Ik heb mijn auto binnen in de schuur staan (net een prachtig nieuw dak op) en een hoes over de auto tegen het stof. Moet ik uit voorgaande quote opmaken dat ik beter geen hoes kan gebruiken of gewoon dat overdekt beter is dan buiten met een hoes?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-06-2005 09:12 #75521
door
Oh en nog een kleine aanvulling op het wassen: ik gebruik water uit de regenton zodat ik veel kan gebruiken zonder me te schamen. Ik vind autowassen nu zelfs leuk...
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-06-2005 19:31 #75520
door
voor een beter begrip: hoes op auto (binnen of buiten) kan uiteraard wel,
alleen niet op natte auto (roest dan nog vlugger), bij veel wind (lak kan
dan plaatselijk mat worden van schuren), of bij vorst (hoes kan dan
mogelijks vast plakken). Wassen met regenwater?: is geen bezwaar denk ik
want geen kalk erin; zuurtegraad van regenwater is nog wel acceptabel denk
ik (heb steeds met regenwater gewassen, en overvloedig). Groeten ,Willy
alleen niet op natte auto (roest dan nog vlugger), bij veel wind (lak kan
dan plaatselijk mat worden van schuren), of bij vorst (hoes kan dan
mogelijks vast plakken). Wassen met regenwater?: is geen bezwaar denk ik
want geen kalk erin; zuurtegraad van regenwater is nog wel acceptabel denk
ik (heb steeds met regenwater gewassen, en overvloedig). Groeten ,Willy