iemand een goed vakantie-idee?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2005 15:19 #53245 door
Volvovrienden,
als het allemaal een beetje mee zit, rijdt mijn Amazon na 2 jaar restauratie komende maand weer. Ik ben van plan om samen met mijn vriendin deze zomervakantie met de Amazon wat rond te touren, mogelijk richting Frankrijk of de Ardennen. Onderweg wil ik zo veel mogelijk mooie, kleine binnenweggetjes berijden. Heeft iemand ervaring/reisverslagen/tips voor een leuke route, mooie omgeving en het liefst nog wat bezienswaardigheden onderweg? Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden! Groetjes, Rob

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2005 15:59 #75580 door
Beantwoord door in topic iemand een goed vakantie-idee?
Goeie Michelin kaarten van de regio's kopen en de "groene" weggetjes rijden, komt het allemaal wel goed.
MAAR: je schrijft dat je Amazon binnenkort na twee jaar restauratie weer gaat rijden; dan lijkt het mij verstandig om eerst een paar stevige proefritten te gaan maken (ca. 1000 km) om te kijken of alles goed is en werkt; dus met belading/bagage en even Zuid Limburg in en het liefst bij snikheet weer; ga ook even een uurtje de file in en pak een paar heuveltjes en geeft de Amazon flink de sporen en trek wat remstrepen. Als alles dan goed is kan je met vertrouwen aan de vakantie beginnen. Succes!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2005 16:13 #75579 door
Ik ben het met pieter eens, je auto kan nog wat mankementjes vertonen, het is het verstandigst dat je je auto goed test voordat je er mee op vakantie gaat. En ik vind Zweden toch het mooist. alvast een prettige vakantie

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2005 20:59 #75578 door
Ik vertrek volgende week met de Amazon en caravan naar Zuid Tsjechie Prachtig land en niet zo duur.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2005 22:44 #75577 door
Als je remmen en banden goed zijn, gewoon gaan! Zorg wel dat je wat reserve olie, tie-wraps, ducktape en wat basisgereedschap meeneemt! Vorig jaar ben ik met mijn net gerestaureerde alfa spider naar zuid Frankrijk gereden zonder een enkel probleem. Was de moeite waard!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2005 23:09 #75576 door
2e week augustus in Zweden evenement 12/13 augustus Göteburg/VROM, 14 augustus GCP in Jönköping. zie www.gcp.se

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD