honend geluid na 80 km/h

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2005 20:50 #53232 door
honend geluid na 80 km/h is gemaakt door
na ongeveer 80 km/h begint er binnen in de auto een honend geluid te ontstaan, bij 100 km/h houdt het op en bij 110/120 km/h gaat het behoorlijk hard honen, toch heb ik geen trillingen aan stuur of trekt de wagen niet naar links of rechts, heb zelf al alle rubbers gecontroleerd, heb trouwens een amazone. weet iemand raad.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2005 20:56 #75647 door
Beantwoord door in topic honend geluid na 80 km/h
Wat bedoel je met ´honend?´. Is het geluid snelheidsafhankelijk of toeren afhankelijk? (komt het in elke versnelling terug).<br>Misschien is het je uitlaat die resoneerd? Mijn Simons uitlaat doet dit bij 90 km (4e versnelling) en 130 (4e versnelling + od) Ziet een los plaatje in.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2005 23:17 #75646 door
Stefan: dat resoneren van de Simons uitlaat heb ik ook gehad, oorzaak zijn de twee plaatjes waarmee de geperforeerde binnenpijp op z'n plaats wordt gehouden; de plaatjes rammelen tegen de buitenpijp. Ik heb het opgelost door in de buitenpijp drie gaatjes te boren ter hoogte van die plaatjes en ze via die gaatjes vast te lassen; probleem is nu al weer een paar duizend kilometer over.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2005 08:02 #75645 door
Ik weet het van de Simons uitlaat. Een andere mogelijkheid is de pijp wat in te deuken op de plaats waar de plaatjes van de binnenpijp tegen de buitenpijp komen. In elk geval bedankt!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2005 17:18 #75644 door
dat "knijpen" of deuken slaan heb ik ook geprobeerd, maar steeds begon de zaak weer te rammelen, vastlassen is de beste remedie; jammer dat de leverancier, die weet dat het een fabricagefout is, zich niet echt inspant om e.e.a. op te lossen....

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD