ruststop

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2005 08:45 #53230 door
ruststop is gemaakt door
Heeft een van jullie wel eens gehoord van het product RustStop RS2000? Het is een soort kathodische bescherming gecombineerd met een sacrificial anode. Ik vind veel buitenlandse webwinkels die dit product verkopen bijvoorbeeld:
www.masterofweb.com/index.php?tags=autom...%20and%20accessories en een "Nederlandse" site waar ik niet op kan zie hoe je het product kan kopen: www.roststop.com/holland/product.htm
Ik ben op zoek naar een methode om mijn buitenslapende Amazon in goede conditie te houden. Groeten Jeroen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2005 09:17 #75655 door
Beantwoord door in topic ruststop
Afgelopen uitgave van het duitse Oldtimer Markt was een bewaarnummer met daarin een aantal erg bruikbare testen van allerlei anti-roest middeltjes. Ik zag m laatst nog in de kiosk liggen: ga maar even halen, absoluut de moeite waard!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2005 09:22 #75654 door
Wat je beschrijft is Galvanische corrosie. Dit gebeurt bijvoorbeeld op schepen. Tussen verschillende metalen ondergedompeld in een geleider gaat een stroompje lopen. Bijvoorbeeld tussen de schroef(brons) en de scheepshuid(staal) dit stroompje zorgt ervoor dat het staal, wat minder edel is dan brons, wordt aangetast. Door anodes van zink, nog minder edel dan staal, te plaatsen vreet het zink weg ipv het staal. Er zijn voor schepen ook actieve systemen waarbij een stroompje op de huid wordt gezet, maar dit is zeldzaam.
Om terug te komen op de auto: Dit komt voor als je bijvoorbeeld rvs bouten gebruikt in gewoon staal. Aangezien een auto normaal niet ondergedompeld wordt in een geleidende vloeistof denk ik niet dat een kathodische beschermiing veel nut heeft. Roest bij auto's komt in de meeste gevallen gewoon van contact met zuurstof in de lucht. Water versnelt het proces. Het beste is een goed verfsysteem en regelmatige controle. Mocht er echter iemand positieve ervaringen mee hebben houd ik me aanbevolen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2005 15:45 #75653 door
mischien is dit iets, ik kwam het op een aner forum tegen en vrag me af of dit wel echt doet wat het beloofd
www.rustarrestor.nl/indexnederlands.htm

groetjes

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2005 15:54 #75652 door
Dat spul lijkt wel op "fertan" wat eigenschappen betreft. Het werkt goed, daar niet van. Maar ik zoek een product wat de gehele auto beschermd.
Zelf kom ik uit de bouwwereld en weet ik dat bijvoorbeeld dat bruggen en viaducten van gewapend beton of staal vaak ook kathodisch beschermd worden. Deze liggen ook niet onder water. Waarom zou dat dan voor een auto ook niet kunnen? Als ik de reclameteksten van RustStop op de websites moet geloven werkt het uitstekend, maar ik ben benieuwd of iemand van de club ooit zoiets geprobeerd heeft. Groeten Jeroen

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD