apk

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2005 16:40 #53187 door
apk is gemaakt door
Blijkbaar gaat de apk volgend jaar naar een keer in de twee jaar keuren. www.nu.nl/news/555708/37/APK_goedkoper.html

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2005 16:56 #75832 door
Beantwoord door in topic apk
Peijs schrapt daarnaast de APK-plicht voor auto's van voor 1960. Wagens van dertig jaar en ouder hoeven slechts eens in de twee jaar te worden gekeurd. De roetmeting voor dieselauto's wordt eenvoudiger en daarmee goedkoper, aldus de minister maandag in een brief aan de Tweede Kamer. Dit heeft geen gevolgen voor het milieu.

(bart5) jajajajaja geweldig dit.. scheelt weer wat eurootjes voor de arme student die verliefd is op zijn amazone

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2005 17:57 #75831 door
Ik vraag me af of dit de veiligheid ten goede komt... Je kan toch een ernstig euvel hebben, zonder dit te merken. Iets dat bij de APK misschien weleens opgemerkt zou kunnen worden. Daar tegenover staat wel een hoop minder gezeik en meer tijd om uitlaten te repareren etc etc... ;-)

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2005 18:12 #75830 door
Ik heb gelezen dat de praktijk heeft uitgewezen dat "onze" oldtimers tegenwoordig allemaal in handen zijn van echte liefhebbers. Ze rijden minder per jaar en worden vertroeteld. Daardoor verkeren ze allemaal in een zo goede staat dat een keuring van eens in de 2 jaar gerechtvaardigd is. Bovendien zijn er steeds minder APK keurmeesters die echt verstand van de specifieke kennis hebben die een oldtimer eist. Met name geldt dit voor de auto's van voor 1960. Ze weten niet goed meer aan welke eisen die moeten voldoen, de eigenaar heeft over het algemeen meer kennis van zaken dan de keurmeesters!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2005 21:59 #75829 door
Ik heb het er vanmiddag nog over gehad bij de garage waar ik altijd heen ga. Hier werd ook gezegd dat het voor echte oldtimers geen probleem zou zijn ....Maar voor mensen zoals ik die hun Amazon iedere dag gebruiken
is het misschien wel niet zo gunstig!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2005 23:00 #75828 door
In zo'n geval kan je er voor je eigen veiligheid (en gemoedsrust!) beter voor kiezen je volvo elk jaar te laten keuren/nakijken bij je garage.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2005 15:07 #75827 door
Ik ben zeker van plan om mijn auto elk jaar te laten keuren, maar of het er echt van komt weet ik niet.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2005 09:03 #75826 door
Natuurlijk, mijn Duett is van 1960! Dus moet ik nog steeds schorsen, elke jaar opnieuw die stomme zinloze schorsing, alleen maar vanwege de APK. Zucht. Misschien moet ik hem nu echt eens af gaan bouwen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2005 16:01 #75825 door
Ik denk dat het allemaal niet zo`n vaart loopt. De overheid misschien niet meer, maar verzekeringsmaatschappijen kunnen bezitters van auto`s die dagelijks worden ingezet wel verplichten om zich toch jaarlijks te laten keuren. In Frankrijk bestaat al een dergelijke keuring; de "Contrôle Technique volontaire (CTV)" dus. Ook kunnen verzekeringsmaatschappijen in geval van schade nauwkeuriger dan nu het geval is, controleren of je auto in goede staat van onderhoud verkeert om vervolgens te concluderen dat ze niet hoeven uit te keren.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD