trommel draait niet

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2005 18:30 #53179 door
trommel draait niet is gemaakt door
Beste mensen,
Het volgend probleem. Het li achterwiel van mijn amazon combi maakt al een tijdje een aanlopend geluid, wilde binnenkort lager (laten) vervangen. Maar sinds vandaag toename geluid, slecht remmen en na rijden warme trommel, Wiel eraf gehaald maar trommel wil niet meer te draaien, remmen lopen dus aan. ontluchtingsnippel losgedraaid, komen druppels remolie uit, maar trommel blijft niet draaibaar.
Wawt nu? Handremprobleem? Hoe krijg ik de trommel weer aan het draaien?
Groet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2005 07:58 #75878 door
Beantwoord door in topic trommel draait niet
Aan de achterzijde (onderste helft van de trommel) zit een stelmoertje voor de remmen. Misschien heb je geluk en hoef je enkel deze wat verder uit te draaien. Heb je de handremkabel al helemaal los gehad? Ik denk echter dat er in het remmechanisme in de trommel iets fout zit (gebroken of losgeschoten veertje o.i.d.) Ik denk dat er maar een oplossing is en dat is de trommel eraf halen om te bekijken wat het probleem is. om dit te controleren kun je ervoor kiezen om ook de trommel van de andere (goede kant) af te halen zodat je een referentie hebt. Kom je tot de conclusie dat je remblokjes moet gaan vervangen dan moet je dit aan beide kanten doen zodat de rembalans niet verstoord wordt. Op mijn zite heb ik overigens een link naar het handboek over remmen van o.a. de amazon.
members.chello.nl/m.willems1/Suzuki_Amazon/VolvoManuals.htm
succes

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2005 10:22 #75877 door
Dank je, wat een prachtige site trouwens.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2005 11:58 #75876 door
Geweldig die service manuals online!!! Hoef ik die tenminste niet meer aan te schaffen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2005 08:17 #75875 door
Yep, leuke site, maar je mag wel vermelden dat je naar de volvo1800pictures.com linkt voor de manuals ;)<br>Ps misschien moet je het eerste plaatje van je Volvo even aanpassen is nu erg groot en zwaar om te laden.<br>Verder veel succes met je site en met je Amazone!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2005 08:24 #75874 door
Dank voor jullie positieve commentaren t.a.v. mij site. Stefan, ik zal bij de volgende update de P1800 site vermelden in de linkpagina. Wat betreft het eerste volvo plaatje, duurt inderdaad langer dan de anderen (al heb ik er met mijn kabelverbinging geen moeite mee). Zal kijken wat ik eraan kan doen,

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD