zomaar....niets meer

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2005 20:57 #53178 door
zomaar....niets meer is gemaakt door
Net nieuw bij de club,omdat wij een volvo 145 de luxe hebben gekocht.we hebben er ruim een week onbezorgd in rond getuft...starten ..lopen, (op lpg en benzine)tot vanmiddag op de a1, we hadden net getankt en na ruim een km.hoorden we een paar lichte tikken onder de motorkap, en toen hield ze er mee op...reageerde niet meer op gas geven...zelfs geen "horten en stoten" de wegenwacht..dacht dat het de benzinepomp stuk was omdat er geen benzine uit de slang kwam bij het starten....maar we reden op gas toen dit gebeurde?? daar wist hij te weinig van dus werden we keurig thuis gebracht met zijn oplegger.Kan iemand mij vertellen wat er aan de hand kan zijn??Ik ben nog in afwachting van een sleutelcursus...en morgen kijkt er een monteur naar..maar ik ben nieuwschierig naar jullie reacties...alvast bedankt, Groeten Ineke.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2005 22:33 #75882 door
Beantwoord door in topic zomaar....niets meer
Lijkt op een defect dustributie-tandwiel.
Haal even de verdelerkap los en draai de krukas rond. Als de rotor niet meebeweegt dan is het distributietandwiel de hoofdverdachte. Laat je door zo'n pechgevalletje echter niet uit het veld slaan. Toen ik mijn eerste Volvo oldtimer kocht ging die ook na een week kapot. Je baalt erg en denkt #$(*&. De Liefde tussen mij en de Amazon is toch goed gekomen!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2005 00:19 #75881 door
Welkom bij de club, evenals Han ben ik een oudgediende. Als zijn diagnose op afstand correct is, en uit ervaring kan ik vertellen dat de symptomen lijken te kloppen, dan geef ik het advies om bij vervanging stalen tandwielen te laten monteren en om er op te wijzen dat de doorgangen voor de smerende olie doorgankelijk moeten zijn of gemaakt. Tevens de waarschuwing dat een Volvodealer voor deze vrij eenvoudige reparatie soms een waanzinnige prijs rekent. Iedere vakgarage hoort deze reparatie te kunnen doen, tijdens de rit naar de Noordkaap in 1995 heb ik een (uiterst) ervaren Volvo monteur deze ingreep binnen twee uur zien afronden. Laat svp even weten of de diagnose correct is, en hoe het verder verloopt. Succes verder met de verstandige aanschaf!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2005 08:06 #75880 door
kan ook aan de elektrische kant zitten. Bijvoorbeeld veertje in in verdeler dat losgeshoten is. of LPG relais dat er mee opgehouden is (alhoewel dit de tikken niet verklaard.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2005 22:10 #75879 door
Ik had vrijwel hetzelfde afgelopen week op de A2. 120 Op de linker baan bij waardenburg. Ineens... helemaal nix. Motor afgeslagen.
Ik heb de auto langs de kant gezet en alle zekeringen gecontroleerd. Die zagen er allemaal goed uit.
Toch maar ANWB laten komen. De ANWBer heeft de zekeringen nog eens doorgemeten, bleek de zekering van het dashboard doorgebrand te zijn. De zekering had wat los in z'n voetje gezeten en was daardoor heet geworden en aan de rand doorgebrand in plaats van in het midden. Daardoor had ik het niet gezien.
Mijn LPG installatie zit dus ook achter die zekering weet ik nu. Als de installatie geen stroom krijgt, werkt ook de brandstof pomp niet meer.
De startmotor deed het nog wel (en licht en ruitenwissers en radio etc). Die zitten achter een andere zekering.
Dat tikken, zou dat het relais of het ventiel van de gas installatie geweest kunnen zijn?
Misschien iets om te proberen -> zoek uit welke zekering bij de controle lampjes cq. de lpg installatie hoort en vervang hem. Baat het niet dan schaadt het niet :).

Suc7!

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD