caravan
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-07-2005 21:38 #53166
door
caravan is gemaakt door
Omdat het kenteken niet aangeeft wat ik achter onze volvo 145 kan hangen plaats ik deze vraag....de caravan weegt 661 kg(leeg gewicht)komt natuurlijk nog van alles bij....de motor is een b-20 maar ik heb geen idee of het wel verstandig is om er +- 850kg. achter te hangen...Wie kan mij geruststellen....op welke manier dan ook?? Dank voor jullie reactie's Ineke.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2005 03:04 #75924
door
Beantwoord door in topic caravan
kan prima, alleen is het wel afhankelijk van het feit of de trekhaak een typeplaatje bezit, waarop staat hoeveel hij kan trekken. Om het in de toekomst veilig te stellen kan je, met een brief van volvo nederland, bij de RDW het max. gewicht op je papieren laten bijschrijven.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-07-2005 11:03 #75923
door
Ineke,
Het is ook raadzaam om de bevestigingen van de trekhaak goed te controleren, of dit te laten doen, door de leeftijd van de auto is het mogenlijk dat de bevestigingen niet meer zijn voor wat ze geweest zijn. Bij de Amazone combi bijvoorbeeld zijn de trekhaak bevestigingen erg kwetsbaar voor roest, en het zal de eerste trekhaak niet zijn die spontaan afbreekt.
Vr.Gr. Kees Vos Bennekom
Het is ook raadzaam om de bevestigingen van de trekhaak goed te controleren, of dit te laten doen, door de leeftijd van de auto is het mogenlijk dat de bevestigingen niet meer zijn voor wat ze geweest zijn. Bij de Amazone combi bijvoorbeeld zijn de trekhaak bevestigingen erg kwetsbaar voor roest, en het zal de eerste trekhaak niet zijn die spontaan afbreekt.
Vr.Gr. Kees Vos Bennekom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-07-2005 18:46 #75922
door
Hallo Ineke,
Ik rijd een amazone met B20 en trek daarmee zonder problemen een old-timer caravan met een maximaal totaalgewicht van 950 kg. Geen problemen dus. ben er mee naar Schotland, Noorwegen, Oostenrijk en Frankrijk geweest. Als het steil wordt soms wel eens terugschakelen natuuurlijk.
Met vriendelijke groet,
Wim Schurink
Ik rijd een amazone met B20 en trek daarmee zonder problemen een old-timer caravan met een maximaal totaalgewicht van 950 kg. Geen problemen dus. ben er mee naar Schotland, Noorwegen, Oostenrijk en Frankrijk geweest. Als het steil wordt soms wel eens terugschakelen natuuurlijk.
Met vriendelijke groet,
Wim Schurink